در این نوشتار ۸ ماده غذایی می‌بینیم که گرم کردن‌شان در مایکروفر آن‌ها را سمی می‌کند.

۱. کرفس

کرفس یک ماده عالی برای سوپ است، اما فقط تا لحظه‌ای که بشقاب آن در مایکروویو قرار نگیرد! کرفس حاوی نیترات‌هایی است که پس از گرم شدن دوباره به نیتریت سمی و نیتروزامین سرطان‌زا تبدیل می‌شود.

۲. تخم مرغ

ما واقعاً شک داریم کسی تخم مرغ یا املت را دوباره گرم کند، اما به هر حال می‌خواهیم به شما هشدار دهیم: تخم مرغ پس از گرم شدن مجدد، سمی می‌شود.

۳. پالک (اسفناج)

بسیاری از افرادی که از رژیم غذایی سالم پیروی می‌کنند پالک را دوست دارند، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است؛ اما درست مثل کرفس، پالک هم پر از نیترات است که پس از گرم شدن مجدد تبدیل به نیتریت و نیتروزامین می‌شود.

۴. سمارق (قارچ)

سمارق بیشتر اوقات خوب هضم نمی‌شود و اگر غذا‌های حاوی آن را دوباره گرم کنید، مشکل حتی بدتر خواهد شد: ترکیب پروتئین آن تغییر می‌کند و همین باعث معده درد و نفخ معده می‌شود.

۵. کچالو (سیب زمینی)

کچالو‌هایی که دوباره گرم شوند، طعم و مزایای سلامتی خود را از دست می‌دهند و حتی اگر در دمای اتاق در فویل نگهداری شوند، می‌توانند دلیل بوتولیسم باشند.

۶. مرغ

هنگام گرم کردن مجدد غذا‌های حاوی مرغ، ترکیب پروتئین تغییر می‌کند و همین می‌تواند منجر به مشکلات هضم غذا شود. بنابراین، بهتر است مرغ باقی مانده خود را به سالاد یا ساندویچ اضافه کنید.

۷. چغندر

چغندر در سوپ فواید زیادی برای سلامتی دارد اما گرم شدن آن توصیه نمی‌شود، زیرا چغندر پر از نیترات است. چغندر تازه سالم‌ترین گزینه است و می‌توانید از آن در اسموتی یا سالاد استفاده کنید.

۸. برنج

برنج سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسید‌های آمینه است، اما در عین حال، حاوی باکتری‌هایی است که حتی پس از پخت زنده می‌ماند. برنج اگر بعد از آماده شدن در دمای اتاق بماند، باکتری‌ها تکثیر می‌شوند و همین می‌تواند مسمومیت غذایی ایجاد کند.

با گرم شدن مجدد مشکلی حل نمی‌شود، بنابراین بهتر است بلافاصله برنج تهیه شده را بخورید یا ظرف یک ساعت از پختن آن را در یخچال قرار دهید و تا روز بعد همان جا نگه دارید.