واردات خودروهای کارکرده از یک ماه آینده آغاز می شود

سخنگوی وزارت صمت گفت: با توجه به نگاه مثبت مجلس به واردات خودروهای کارکرده، انتظار می رود با تصویب سریع لایحه و تدوین آیین نامه اجرایی در دولت، تا یک ماه آینده شاهد عملیاتی شدن آن باشیم. به گزارش رصد روز، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت گف...

سخنگوی وزارت صمت گفت: با توجه به نگاه مثبت مجلس به واردات خودروهای کارکرده، انتظار می رود با تصویب سریع لایحه و تدوین آیین نامه اجرایی در دولت، تا یک ماه آینده شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

به گزارش رصد روز، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت گفت: در لایحه پیشنهادی وزارت صمت که با توجه به حذف مجوز واردات این خودروها در بودجه ۱۴۰۲ و با قید دو فوریت از سوی دولت تقدیم مجلس شد مواردی نظیر انتقال فناوری و داشتن نمایندگی رسمی برای خودروی کارکرده از قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب سال ۱۴۰۱ حذف شده است.

او افزود: در لایحه دولت همچنین تاکید شده امکان استفاده از استانداردهای کشور مبدا برای خودروهای وارداتی (کارکرده) با تأیید سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست کشور قابل پذیرش باشد.

مشاور وزیر صمت با اشاره به قید دو فوریت این لایحه تصریح کرد: در روند تصویب بودجه ۱۴۰۲ مشاهده شد نمایندگان مجلس نیز نگاه مثبتی نسبت به واردات خودروی کارکرده دارند و از این رو انتظار می‌رود با تصویب سریع لایحه و تدوین آئین نامه اجرایی آن در دولت تا یک ماه آینده شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

سخنگوی وزارت صمت گفت: به طور حتم بازار خودرو با واردات خودروهای وارداتی شاهد شکسته شدن قیمت‌های کاذب کنونی خواهد بود و از هم اکنون نیز کاهش قیمت‌ها اتفاق افتاده است.

لازم به ذکر است، در لایحه دو فوریتی دولت با موضوع واردات خودرو کارکرده شرایط برای واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی تسهیل شده و محدودیت‌های قانونی برای واردات این خودروها به ویژه قیمت پایه آنها (که قبلاً در قانون بر اساس قیمت‌های سال تولید مبنا قرار گرفته) حذف و یا اصلاح شده است.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار