واریزسود سهام عدالت ۱۰ میلیویی در اردیبهشت ماه

بر اساس اعلام وزیر اقتصاد قرار است امسال به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سهام عدالت واگذار شود. به گزارش رصد روز، ارزش سود سهام عدالت یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود.برای مثال ارزش واقعی سهام عدالت با...

بر اساس اعلام وزیر اقتصاد قرار است امسال به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سهام عدالت واگذار شود.

به گزارش رصد روز، ارزش سود سهام عدالت یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود.برای مثال ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در ۲۰ اسفندماه سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال جاری تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود.سهامی که در روزهای نخستین آزاد سازی سهام عدالت یعنی اردیبهشت‌ماه و خردادماه سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت. سهام عدالت در ابتدا سهم ۱۰۰۰۰۰۰ میلیون تومانی بود که با گذشت زمان تبدیل به ۵۰۰ واحد سهم شد

امروز وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هئیت دولت اعلام کرد که امسال به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سهام عدالت واگذار می‌شود.

احسان خاندوزی اظهار داشت: بحث جاماندگان سهام عدالت در قانون بودجه ۱۴۰۲ درج شده است

وی افزود: تلاش دولت بر این است که خیلی زودتر و قبل از آن‌که به ماه‌های آخر سال برسیم موضوع جاماندگان سهام عدالت به سرانجام برسد

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، چون بهزیستی و کمیته امداد در اولویت قرار دارند و تلاش داریم امسال برای این گروه از افراد سهام عدالت را واگذار کنیم.

گفتنی است روز یکشنبه نیز هئیت مدیره سازمان بورس زمان پرداخت سود نقدی ناشران را از هشت ماه به چهار ماه کاهش داد. مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در این خصوص گفت: زمانبر شدن پرداخت این سود‌ها تا بازه زمانی حتی یک ساله، موجب کاهش ارزشِ آن می‌شد که به ضرر سهامداران بود.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: با مشورت مجموعه‌های سازمان بورس و فعالان بازار سرمایه، مصوب شد تا اساسنامه شرکت‌های پذیرفته در بورس و فرابورس تغییر کند.

عشقی تاکید کرد: این تغییرات و پرداخت سود نقدی شامل همه سهامداران می‌شود که پرداخت سود سهام عدالت را هم در بر می‌گیرد. این بدان معناست که قرار است سود سهام عدالت هر چه سری‌تر واریز شود و همانند دو مرحله و قسطی به دست سهامداران نمی‌رسد.

پرداخت سود سهام عدالت به داستانی ناتمام تبدیل شده و هر سال با تاخیر و عدم پرداخت درست سود سهام عدالت مواجه هستیم؛ با این وجود رئیس سازمان بورس وعده داده است که امسال پرداخت سود سهام عدالت همانند سایر شرکت‌ها چهار ماهه انجام شود.

برخلاف وعده‌ها هنوز اجازه فروش سهام عدالت داده نشده است و به نظر می‌رسد برای حفظ حیات بازار فعلا اجازه فروش سهام عدالت داده نشود. به جز فروش اما پرداخت سود سهام نیز معضلی بزرگ است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط