واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ادامه دارد / چه کسانی فردا یارانه می‌گیرند؟

به گفته سخنگوی حمایت معیشتی کرونا، واریز یارانه کرونا برای برخی از افراد تا پایان هفته ادامه دارد و گروهی از بیمه‌پردازان به علت کم بودن درآمد خانوار مشمول این طرح شده‌اند.

به گزارش رصد روز، پس از واریز اولین نوبت از یارانه معیشتی کرونا در روز جمعه گذشته، تعداد زیادی از متقاضیان نسبت به عدم دریافت این یارانه اعتراض کردند. در این خصوص حسین میرزایی، سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا به جزئیات فرایند شناسایی مشمولان پرداخت.

میرزایی ، تعداد کسانی که یارانه کرونا را دریافت کرده‌اند ۳۴ میلیون نفر اعلام کرد که حدود ۹ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بوده‌اند و یارانه ۱۲۰ هزار تومانی و ۲۵ میلیون نفر مبلغ ۱۰۰ هزار تومانی را دریافت کردند.

حسین میرزایی درخصوص مشمولان این طرح گفت: خانوارهایی که هیچ‌یک از اعضای آن‌ها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند. کارکنان بخش دولتی، نیمه‌دولتی، عمومی، بخش خصوصی و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی که دریافتی ماهیانه دارند و به نحوی شاغل یا بازنشسته محسوب می‌شوند، در زمره این گروه نیستند. خانوارهایی که هیچ‌یک از اعضای آنها بیمه‌پرداز نباشند. بر اساس بررسی شاخص‌های بانکی اعضای خانوار توسط بانک مرکزی، در زمره دهک‌های پایین هستند. خانوارهایی که در گروه مشمولان طرح حمایت معیشتی باشند.

چرا یارانه به برخی از بیمه‌شدگان پرداخت شد؟

طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افرادی که تحت پوشش بیمه هستند مشمول یارانه کرونا نمی‌شود اما برای برخی از بیمه‌پردازان واریز شده است.

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا در این خصوص توضیح داد: در گروه بیمه شدگان خویش‌فرما یک استثنا داشتیم و مربوط به افرادی بود که معیشت‌بگیر بودند، درآمد ثابت نداشتند، دهک ۹ و ۱۰ درآمدی نبودند و مجموع حقوق اعضای خانوار زیر یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود. از آن سو بازنشستگانی داشتیم که حقوق اعضای خانوار زیر یک میلیون و ۹۰۰ هزار توان بود و گروه اندکی بودند که آنها هم مشمول شدند اما امکان مشمول شدن بیمه شدگان کارگران ساختمانی و … را نداشتیم.

واریز جاماندگان یارانه تا پایان هفته

در اطلاعیه واریز یارانه کرونا آمده که همه‌ کسانی که وام یک میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند، یارانه کرونا را نیز دریافت می‌کنند. اما برخی از متقاضیان می‌گویند که وام را گرفته‌اند اما یارانه واریز نشده است.

میرزایی در خصوص این افراد عنوان کرد: آن عده‌ای که وام کرونا را گرفته‌اند اما یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حسابشان واربز نشدهف تا پایان هفته صبر کنند احتمالا یارانه به حساب آنها واریز می‌شود و امیدواریم مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

وی در توضیح عدم واریز یارانه برای این عده گفت: به علت مشکلات بانکی هنوز پول برای این عده اندک واریز نشده است که امیدوارم مشکل حل ‌شود. اولین نوبت واریز وام معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی ۲۷ آذرماه ماه بود و احتمالا واریزهای بعدی در همین بازه زمانی باشد و دهه سوم هر ماه واریز شود. به گفته وی واریز مراحل بعدی بسته به حساب مشمولان در دهه سوم هر ماه اتفاق می‌افتد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار