واکسن تولید مشترک ایران و کوبا خرداد به تولید انبوه می‌رسد

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن تولید مشترک ایران و کوبا خردادماه به تولید انبوه می‌رسد و در صورت دستور وزارت بهداشت وارد بازار می‌شود.

به گزارش رصد روز، علیرضا بیگلری امروز در بیست و سومین آئین پویش ره سلامت و مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتوپاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا در اصفهان، با بیان اینکه در ساخت این واکسن قطعات مختلف ویروس کرونا را روی واکسن کزار سوار کرده‌ایم، ادامه داد: این واکسن می‌تواند با چند ویروس جهش یافته مقابله کند.

وی گفت: این واکسن «یادآور» دارد و این ویژگی منحصر به فرد واکسن تولید مشترک ایران و کوبا است.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه تک دُز این واکسن می‌تواند برای افرادی که قبلاً کرونا گرفته‌اند کافی باشد، ابراز داشت: این واکسن تنها واکسنی است که مکمل یادآور داشته و حتی فایرز اخیراً به فکر تولید یادآور افتاده است.

وی گفت: این واکسن سمی دارد که آنتی‌ژن‌ها را به پروتئین حامل وصل می‌کند و این امر نیز ویژگی خاص این واکسن است.

بیگلری با بیان اینکه انستیتو پاستور ایران سعی دارد با پیشینه ۱۰۰ ساله واکسن کرونا را به تولید انبوه برساند، ادامه داد: فازهای یک و دودر کوبا نشان داد که این واکسن عوارض بسیار کمی دارد.

وی اضافه کرد: در کل کشور ۲۴ هزار نفر در فاز سوم با این واکسن واکسینه می‌شوند و خرداد تولید انبوه را انجام می‌دهیم. این واکسن با دستور وزارت بهداشت وارد بازار خواهد شد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط