واکنش اساتید به درخواست عجیب رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد / اعلام برائت از واقعیت؟!!!

برخی از رؤسای واحدهای دانشگاهی در اقدامی عجیب از اعضای هیئت علمی خواسته اند تا با ترک برخی از گروههای فعال در این زمینه مطالبات معیشتی و بخشنامه الف و ب از چنین فعالیتهایی اعلام برائت کنند

به گزارش اختصاصی رصد روز ، مسائل پیش روی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مانند موضوعات معیشتی و بخشنامه های این دانشگاه در ماههای اخیر حاشیه های زیادی را به همراه داشته و متأسفانه پاسخی که تنویر کننده افکار عمومی باشد تا کنون از سمت مدیران این دانشگاه دریافت نشده است. متأسفانه با اعتراض تنی چند از اساتید و اعضای هیئت علمی شاهد صدور احکامی بودیم که بجای پاسخگویی و پیدا کردن راه حل تبیین شد و در ادامه شاهد اعتراض جمع زیادی از اساتید در اقصی نقاط کشور بودیم. اما به تازگی خبر می رسد که برخی از رؤسای واحدهای دانشگاهی در اقدامی عجیب از اعضای هیئت علمی خواسته اند تا با ترک برخی از گروههای فعال در این زمینه ها از چنین فعالیتهایی اعلام برائت کنند. مسئله ای که واکنش برخی از اعضای هیئت علمی را به همراه داشته و در نامه ای به طهرانچی به محور مطالبات خود و پافشاری روی آنها اشاره داشتند.

 

” به نام خداوند متعال”
حضور محترم آقای دکتر طهرانچی، ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی

با خبر شدیم که، عده ای از روسای واحدهای دانشگاهی طبق دستورالعمل سازمان مرکزی به اعضای هیات علمی واحدها تماس گرفته و از آنان می خواهند که بسرعت گروه تلگرامی الفبا را ترک گفته و با نوشتن نامه ای کتبی، اعلام برائت کنند.
اگر چه من بعید می دانم این گونه اقدامات سلبی و توهین آمیز با رضایت شما انجام گرفته باشد و به نوعی عده ای خودسرانه اقدام به این عمل حقیرانه کرده اند.

فلذا بر خود لازم دانستم شما را در جریان امور پیش آمده قرار دهم. همانگونه که مستحضرید برای حل مطالبات عده کثیری از نیروی انسانی سازمان، بهترین و منطقی ترین شیوه، نشستن سر میز مذاکره است. در هیچ زمان و مکانی اقدامات تنبیهی و ارعابی نتوانسته وضعیت را به سمت بهبودی سوق دهد که شوربختانه شرایط برای کنشگری حادتر را موجب شده است.

لطفا به کسانی که اقدام به این عمل کرده اند بفرمایید که، این اصول از قوانین سازماندهی فضای مجازی را مورد مداقه قرار دهند.

اصل ۳۳ : حق شهروندی است که آزادانه و بدون تبعیض از امکان دسترسی و برقراری ارتباط و کسب اطلاعات و دانش در فضای مجازی بهره مند شوند.

اصل ۳۴:حق شهروندان است که از مزایای دولت الکترونیک، فرصت های آموزشی، توانمند سازی بصورت غیر تبعیض آمیز بهره ببرند..

اصل ۳۵:حق شهروندان است که از امنیت سایبری و فن آوری ارتباطی و اطلاع رسانی و حفاظت از داده های شخصی و حریم خصوصی بهره ببرند.

 

شایان ذکر است که یاد آوری شود، ما غم نان و حیثیت داشته و بدنبال اخذ مطالبات قاعده مند هستیم و با حفظ رعایت اخلاقیات و منش استادی به دور از هرگونه احساسات این مسیر را تا رسیدن به خواسته های مان ادامه می دهیم.
در خصوص اعلام برائت، خدمت تان عارضم که در لغت به معنای رهایی، وارهیدگی، سلامت از گناه و عیب و بیزاری جستن از چیزی و دور شدن از آن است..

آقای دکتر طهرانچی، اگر قرار به اعلام برائت است، این سازمان است که باید اعلام برائت کند و دست از گناه و اجحاف برداشته و بداند که آزار و خدشه وارد کردن به آبرو و مال و جان مسلمانی خطای نابخشودنی است. اصل برائت، در قانون آیین دادرسی کیفری بر مبنای این است که بنا را بر بی گناهی فرد گذاشته و مورد لطف قرار گیرد.

آقای دکتر طهرانچی، گناه ما چیست؟ این که نمی توانیم با این حد پایین حقوق دستمزد از پس مدیریت زندگی بر آییم!؟ یا اینکه عضو هیات علمی ای که با شرایط سخت بورسیه و فشار شهریه های سنگین و پروسه طولانی تحصیل نتوانسته از رساله خود دفاع کند، گناه کار است؟

یا همکارانی که متمدنانه و قانونمند مطالبات جمع کثیری از دردمندان این خانواده بزرگ ۶۰۰۰۰ نفری دانشگاه آزاد اسلامی را بیان کردند و اینک بی هیچ خطایی نان سفره شان بریده شده و در تبعید و تعلیق بسر می‌برند گناهکارند؟ این که ما تحت قانون کار نیستیم و سه درصد بیمه بیکاری ما معلوم نیست چه می شود گناهکاریم؟ اینکه هیچ نظارتی روی عملکرد مالی دانشگاه آزاد وجود ندارد ما اعلام برائت کنیم؟!

اینکه ما از رنج هایمان به مقام معظم رهبری گفته ایم، احساس گناه کنیم!! اینکه هر دم از طرف سازمان و شخص شما، بخشنامه های آزار دهنده، در قالب الف و ب ،مصاحبه های گزینشی، که همگی دلالت بر ناامنی شغلی دارند گسیل می شوند و ما را فسرده می سازند، ما گناه کاریم!
فرجام سخن، ما تمامی شهروندان جامعه دانشگاهی به حقوق و تکالیف خود آشنایی کامل داشته و مصرانه بدنبال محقق کردن آنها هستیم..

 

مطالب مرتبط

4 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

موسوی

پاسخ دادن

۲۰ خرداد ۱۴۰۰


طبق قانون اساسی حق ندارند به یک فرد دستور دهند که از گروه خارج شوید

نا شناس

پاسخ دادن

۲۳ خرداد ۱۴۰۰


با سلام یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستم وضعیت اینجا خفقان کامل است و هر گونه اعتراضی حتی محترمانه، بی سرو صدا نیز به شدیدترین روشها سرکوب می شود . مدتی پیش در یکی از نظرسنجی ها در خصوص ابطال یک بخشنامه شرکت کردیم، نتیجه نظرسنجی از طریق سازمان به رییس واحد رسید و تهدید به کسر حقوق 6 میلیونی در هر ماه شدیم و مجبور به بازپس گیری امضا شدیم. وای به حال سیستمی با این خفقان. معذرت اگر معرفی نکردم . چون شدیدا در حال رصد و تنبیه اعضای هیات علمی هستند که مبادا کسی اعتراضی نکند. حقوق ما در برابر اعضای هیات علمی دانشگاه دولتی با همان پایه و همان سطح علمی یک سوم است ایا این عدالت است این انصاف است . خداوند ثابت کرده است هیچ ظلمی پایدار نیست. یا علی

موسوی

پاسخ دادن

۰۱ تیر ۱۴۰۰


عالی???? کاش مسئولان کشوری صدای فریاد تظلم خواهی اساتید را بشنوند

ناشناس

پاسخ دادن

۰۱ تیر ۱۴۰۰


جناب آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهور و ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی تو رو به خدای متعال قسم می‌دهیم به داد اساتید مورد ظلم قرار گرفته دانشگاه آزاد برسید. اجرکم عندالله.

آخرین اخبار