وزارت جهاد کشاورزی: به زودی پیاز ارزان می‌شود

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برداشت پیاز تازه در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان گفت: با ادامه روند افزایش عرضه این محصول در بازار قیمت‌ها کاهش خواهد یافت و کمبود عرضه جبران می شود. به گزارش رصد روز، حسین...

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برداشت پیاز تازه در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان گفت: با ادامه روند افزایش عرضه این محصول در بازار قیمت‌ها کاهش خواهد یافت و کمبود عرضه جبران می شود.

به گزارش رصد روز، حسین اصغری اصغری مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: سال زراعی گذشته ۱۴۰۰- ۱۴۰۱  خشک ترین سال زراعی در میان سال های اخیر بوده و از طرفی کمترین میزان سبزی و صیفی در این مقطع کشت شده است.

وی افزود: سطح زیر کشت سبزی و صیفی در این مقطع ۶۸۰ هزار هکتار بوده و به دلیل خشکسالی نتوانستیم در بخشی از فصل تابستان آب مورد نیاز کشت را تامین کنیم اما تلاش شد که در کشت زمستانه این کاهش زیر کشت جبران شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد : ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت پیاز زمستانه در نظر گرفته شده است که پیش بینی می شود از این سطح ۸۱۰ هزار تن پیاز تولید شود.

وی تصریح کرد: در شرایطی که منتظر آفتاب برای برداشت محصول پیاز در مناطق جنوبی کشور بودیم بارندگی هایی روی داد که زمان برداشت محصول را عقب انداخت اما در روزهای اخیر میزان برداشت و انتقال آن به تهران و دیگر شهرها سرعت گرفته است.

اصغری گفت: با ادامه روند افزایش عرضه پیاز در شهرهای جنوبی کشور قیمت این محصول نیز در بازار کاهش خواهد یافت و کمبود عرضه جبران می شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر برداشت پیاز در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و  جنوب کرمان در حال برداشت و توزیع در مناطق مصرف است.

اصغری گفت: برای گوجه فرنگی و سیب زمینی نیز عوارض صادراتی در نظر گرفته شده است که ثبات لازم در بازار این محصولات حفظ شود تا دغدغه ای برای تامین تقاضای بازار وجود نداشته باشد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار