وزیر اقتصاد: دولت از بازار سرمایه حمایت می‌کند/ چیزی به نام تضمین در بورس نداریم

وزیر اقتصاد گفت: دولت از بازار سرمایه حمایت می‌کند و روش‌های حمایتی متناسب با شرایط کلی است. در دنیا چیزی به نام تضمین در بورس نداریم و تضمین با ذات بورس همخوانی ندارد.

به گزارش رصد روز، فرهاد دژپسند در مراسم رونمایی از پروژه‌های گمرک هوشمند و انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای راه اندازی ۱۵ دستگاه ایکس ری کانتینری گفت: در حال حاضر ۱۴ دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرکات کشور مشغول فعالیت هستند. امروز قرارداد ساخت ۱۴ دستگاه ایکس ری کامیونی دیگر نیز منعقد می‌شود. همچنین تأمین مالی آن نیز به بخش خصوصی واگذار شده است و سال آینده ۱۴ دستگاه ایکس ری جدید مستقر می‌شوند.

 این مقام مسئول گفت: فعالیت گمرک باید به گونه‌ای باشد که واردکننده و مصرف کننده اطمینان خاطر داشته باشد که از زمان سفارش تا زمانی که کالا به دست او می‌رسد  زمان زیادی نخواهد بود و می‌تواند این کار را با آرامش خاطر انجام دهد.

دژپسند تاکید کرد،در  گمرک هوشمند  از برخی فناوری‌های جدید استفاده شد به نحوی که حضور افراد به حداقل رسید و روابط چهره به چهره که منشأ فساد بود کاهش یافت و کارها به صورت خودکار انجام می‌شود.این اقدامات از این جنبه مورد توجه است که می‌توان با تحلیل درست با قاچاق مبارزه کرد. امسال در کشفیات قاچاق نیز جهش قابل توجهی داشتیم که  ناشی از عملکرد گمرک و فناوری‌های نو بوده است. اگر بتوانیم ارتباط خوبی بین گمرک و وزارت ارتباطات ایجاد کنیم می‌توانیم مخاطرات را به حداقل برسانیم براین اساس گمرک در کنار سالم سازی روابط و ارتقا و توانمندسازی پرسنل و مسائل مالی همکاران گمرک باید به این نکته توجه  کند.

وی در حاشیه مراسم  درخصوص التهابات بورس و زیان سهامداران صندوقهای دولتی، گفت:صندوق پالایش یکم از زیان درآمده است، دیروز که بررسی کردم ۲۵ درصد از ارزش روز خالص دارایی NAV بالاتر بود.

دژپسند ادامه داد، دولت کلا از بازار سرمایه حمایت می‌کند و روش‌های حمایتی متناسب با شرایط کلی است. در دنیا چیزی به نام تضمین در بورس نداریم و تضمین با ذات بورس همخوانی ندارد، سهامدار اولین پیامی که در بورس می‌گیرد، این است که بورس بر مبنای بازار عمل می‌کند، اما قطعا از روش‌های گوناگون حمایت از بازار را انجام می‌دهیم.

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

تسنیم

مطالب مرتبط