وضعیت آب و هوا در ۳۰ اردیبهشت/ آغاز ورود توده‌های جدید گرد و خاک به کشور از امروز

پیش بینی می‌شود از امروز با ورود توده‌های جدید گرد و خاک از نوار غربی کشور، کاهش دید و کیفیت هوا رخ دهد.

به گزارش رصد روز، طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور امروز جمعه (۳۰ اردیبهشت) در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی و روز شنبه در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی به ویژه در ساعات بعد از ظهر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، گاهی همراه گرد و خاک رخ خواهد داد.

امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، وزش باد شدید و در مناطق مستعد، همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

امروز شرایط برای تشکیل توده‌های گرد و خاک روی عراق و انتقال آن بر روی کشور مهیاست؛ از این رو، در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به تدریج مناطق جنوب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رخداد گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا را خواهیم داشت. در روز شنبه انتظار می‌رود که از غلظت غبار در شمال غرب کاسته شود، ولی در سایر مناطق ذکر شده و در شمال شرق، شرق و جنوب شرق همچنان ماندگار خواهد بود.

پیش بینی می‌شود در روز دوشنبه با تشکیل توده گرد و خاک روی عراق، پدیده گرد و خاک مجدد به نوار غربی کشور منتقل شده و استان‌های واقع در نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

روز شنبه کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد. از اواخر وقت روز جمعه و طی روز شنبه، دریای خزر و روز یکشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

روز یکشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود. روز دوشنبه و سه شنبه نیز در برخی نقاط شمال غرب، بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت با احتمال خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور، آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

روز‌های شنبه و یکشنبه در نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل، به سبب وزش باد شدید احتمال رخداد طوفان گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی وجود دارد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار