وضعیت مؤسسه اعتباری توسعه فاجعه در نظام بانکی است + اسناد

آذر ماه سال 91  شرکت های شادان شهر باختر، بیمه توسعه، انبوه سازان خاور نوین، سرمایه گذاری خوارزمی، آپادانا پترو بازرگان به ترتیب و طبق آراء سهام داران به عنوان اعضا اصلی هیات مدیره معرفی شدند

به گزارش اختصاصی رصد روز ، آخرین وضعیت مؤسسه اعتباری توسعه و نماد آن در اطلاعیه ای که در تاریخ ۱ دی منتشر شد ابهام انگیزتر شد. در این اطلاعیه همچنان بناست تا نماد توسعه تا آخر دی ماه سال جاری تعلیق باقی بماند. مؤسسه ای که بیش از سهامداران حقوقی سهامداران حقیقی را در سبد سهام خود دارد و با ۲ میلیارد سهم در بازار قرمز فرابورس قرار گرفته است. با رد صلاحیت مدیرعامل مؤسسه اعتباری توسعه در سال ۹۰ اخبار این مؤسسه وارد فاز جدیدی شد. آذر ماه سال ۹۱  شرکت های شادان شهر باختر، بیمه توسعه، انبوه سازان خاور نوین، سرمایه گذاری خوارزمی، آپادانا پترو بازرگان به ترتیب و طبق آراء سهام داران به عنوان اعضا اصلی هیات مدیره معرفی شدند اما صندلی نمایندگان حقیقی در آن همچنان محل ابهام زیادی را ایجاد می کرد و از آن زمان تاکنون خبری از اعضای هیئت مدیره و انتخاب آنان نیست. به طوری که بخش مربوط به اطلاعات هیئت مدیره این شرکت در اطلاعیه های کدال خالیست.

 

وضعیت مؤسسه اعتباری توسعه نماد توسعه

 

حالا بیش از ۸ ماه نیز از توقف نماد توسعه می گذرد و با اطلاعیه جدید نماد توسعه تا پایان دیماه نیز ممنوع المعامله است. در این ارتباط باید گفت بانک مرکزی به منظور سر و سامان دادن به اوضاع حاکم دو نفر را به عنوان هیئت سرپرستی آن انتخاب تا ضمن بررسی شرایط ، زمینه انتشار صورتهای مالی و از سر گرفته شدن فعالیت مؤسسه توسعه در بازار سرمایه فراهم گردد که این اتفاق تاکنون زخ نداده است.

موضوعی که به نگرانی ها درباره وضعیت مؤسسه اعتباری توسعه دامن می زند به جمع شدن برخی از شعبات آن در کشور برمی گردد که به گفته محمدرضا کرمی مدیر روابط عمومی آن جمع آوری برخی شعب به دلیل زیان ده بودن آنهاست اما اگر مسئله این است چرا جواب برخی از سپرده گذاران آن به روشنی داده نمی شود؟ در یک نظام پولی بانکی با جمع شدن یک شعبه آیا اطلاعات مربوط به سپرده گذاران از بین خواهد رفت یا این اطلاعات موجود باقی مانند؟

 

وضعیت مؤسسه اعتباری توسعه نماد توسعه

 

وضعیت کارمندان این مؤسسه نیز که با اتفاقات فعلی با سوابق شغلی قابل توجه از کار بیکار شده اند از دیگر موضوعاتیست که باید در شرایط بد شغلی به آن توجه کرد و درست در جاییکه باید این پرسنل از حمایت بانک مرکزی برخوردار باشند.

 

یکی دیگر از مواردی که ابهامات را درباره وضعیت مؤسسه اعتباری توسعه بیشتر می کند اینجاست که مؤسسه ای که از سال ۷۶ در نظام اقتصادی کشور فعالیت می کند فاقد پورتال است تا حداقل از این طریق سپرده گذاران در جریان آخرین اخبار و تحولات آن قرار بگیرند و وقتی روی لینک مربوط به این مؤسسه کلیک می کنیم با اخطار امنیتی روبرو می شویم.

 

وضعیت مؤسسه اعتباری توسعه نماد توسعه

 

ادامه بررسیها در مورد مؤسسه اعتباری توسعه با توجه به عدم دسترسی اطلاعاتی به آخرین وضعیت آن ما را به صفحه ویکی پدیای آن می کشاند که در این صفحه در مورد انحلال یا ادغام مؤسسه صحبت شده است.

 

وضعیت مؤسسه اعتباری توسعه نماد توسعه

 

نظام بانکی کشور در چندسال گذشته به قدر کافی موارد تخلف و سوءاستفاده برخی را از سرمایه مردم مشاهده مرده امیدواریم به این لیستنام دیگری اضافه نشود و سهامداران و سپرده گذاران آن خیلی زود به تمامی حق و حقوق خود برسند.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار