پارسا پیروزفر مرد جذاب این روزهای سینما+ عکس

این روزها پرده سینما، بیلبوردهای خیابانی و دوربین سریال‌های نمایش خانگی، تصویر مرد خوش قیافه‌ای را به نمایش می‌گذارند که در جایگاه مخاطب، از دیدنش خسته نمی‌شویم.

به گزارش رصد روز، این روزها پرده سینما، بیلبوردهای خیابانی و دوربین سریال‌های نمایش خانگی، تصویر مرد خوش چهره‌ای را به نمایش می‌گذارند که در جایگاه مخاطب، از دیدنش خسته نمی‌شویم. پارسا پیروزفر، همان ستاره پر طرفدار و البته خوش سیماییست که امسال، سال درخشانی از نظر هنری سپری می‌کند. دیدگاه‌ها اما درباره این بازیگر کمی متفاوت است. در ادامه این مطلب قصد بررسی یکی از نظرات متفاوت درباره این بازیگر را داریم. بازیگری که شاید در سکوت جذاب‌تر است!

 

کشف یک حقیقت پنهان
امسال همان سال به یاد ماندنی برای پارسا پیروزفر است که برای همیشه در کارنامه هنری او درخشان باقی خواهند ماند. این سال پر فعالیت، باعث جلب توجه مخاطبان سینما و نمایش خانگی شده است که نظرات متفاوتی درباره این بازیگر ارائه می‌دهند.البته باید گفت این نظرات چیزی فراتر از تعریف و تمجید از چهره‌ی زیبا و کاریزماتیک این بازیگر است!

کاربری در تویتر درباره فن بازیگری پارسا پیروزفر اینطور می‌گوید: نظر نامحبوب: پارسا پیروزفر واقعا نباید حرف بزنه. کارگردان‌ها هم اینو فهمیدن. کمترین دیالوگ‌ها. درستش همینه.

این کاربر تویتر ادعا می‌کند که پارسا پیروزفر به پاس چهره‌ زیبا و محبوبیتی که دارد، می‌تواند با کمترین دیالوگ در فیلم‌ها و سریال‌ها درخشان باشد. این نظریه قصد بیان این فرضیه را دارد که پارسا پیروزفر چیزی فراتر از یک مجسمه یونانی خوش تراش در قاب تلوزیون و پرده سینما نیست فیلم سازان نیز به درستی از این قابلیت او استفاده می‌کنند.

اما همانطور که خود کاربر این نظریه را یک نظریه نامحبوب عنوان می‌کند، ما نیز قصد نقد آن را داریم. شاید حالا وقت آن رسیده که هنر این بازیگر را از نظر کیفی بررسی کنیم و به این ادعاها جواب درستی بدهیم. در ادامه این مطلب به نقش آفرینی‌هایی از پارسا پیروزفر اشاره می‌کنیم که با وجود کمترین دیالوگ و در سکوتی بی رحمانه درخشان و به یاد ماندنی بوده‌اند.

شیدا
یکی از نقش‌ آفرینی‌های قدیمی اما ماندگار پارسا پیروزفر در فیلم شیدا ساخته‌ی کمال تبریزی رقم خورد. او در در نقش فرهاد، پسری که با چشمان نابینا دلداده‌ی شیدا( لیلا حاتمی) می‌شود، با کمترین اکت و دیالوگ ممکن توانست یک اثر ماندگار را به نمایش بگذارد. شاید این چشمان  بسته و دیالوگ‌های محدود توانست مظلومیت خاصی برای کاراکتر فرهاد ایجاد کند ولی بدون شک برای تکمیل این فرایند انتخاب پارسا پیروزفر ۲۶ ساله بهترین تصمیم بود. البته باید گفت بازی لیلا حاتمی به عنوان نقش مقابل پیروزفر باعث شد حجم قابل توجهی از بار بازیگری از دوش پیروزفر برداشته شود. با این وجود این ساخته‌ی کمال تبریزی و پیروزفری که بازی خود را با سکوت و چشم‌های بسته انجام می‌شود توانست نقطه قوت بسیار خوبی در کارنامه هنری پیروزفر باشد.

 

اینجا بدون من
اینجا بدون من، فیلم دیالوگ محوریست که داستان خانواده‌ای سه نفره را روایت می‌کند.خانواده‌ای با مشکلات روزمره اما سخت و غیرقابل حل! این خانواده سه نفره با بازی فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان و صابر ابر به بهترین شکل داستان را روایت می‌کنند‌ و با بازی هنرمندان بخش عظیمی از رسالت فیلم را به دوش می‌کشند. در کنار این خانواده سه نفره، کاراکتر احسان(پارسا پیروزفر) نیز به روش خود روند داستان را جلو می‌برد اما بسیار ظریف و زیر پوستی. او سعی می‌کند با این بازی ظریف کاراکتر خود را در مرز حاشیه و روند اصلی داستان نگه دارد و در این امر بسیار موفق است. احسان با یک بازی آرام و دیالوگ‌های ساده و کوتاه نقش تاثیرگذاری در تغییر سرنوشت این خانواده ایفا می‌کند که پیروزفر به بهترین شکل آن را ایفا می‌کند.

9 12

تی تی
پروفسور مرموز فیلم تی تی، کاراکتر دیگری است پیروزفر  در آن می‌درخشد. با کمترین اکت و دیالوگ ممکن! دانشمندی کم حرف و درونگرا با ایده‌ و کشفیات جدید که در چالش زندگی تی تی(الناز شاکردوست) غرق می‌شود. پارسا پیروزفر در تی تی یه بازی یکنواخت ایفا می‌کند. این بازی تکمیل کننده بازی پر فراز و نشیب شاکردوست و هوتن شکیباست که در کمال آرامش انجام می‌شود. پیروزفر در این فیلم سعی ‌می‌کند با نگاهش بازی کند و زمانی که به هدف خود نرسد، کم کم صدای خود را بالا و بالاتر می‌برد اما در مجموع نمی‌توان بازی او در فیلم تی تی را یک بازی پر تنش دانست. با این حال پیروزفر توانست با این بازی در کنار سایر بازیگران فیلم روی پرده سینما بدرخشد.

 

اشک سرما
سال ۱۳۸۲، پارسا پیروزفر یکی دیگر از نقش آفرینی‌های خود را برابر گلشیفته فراهانی  در فیلم اشک سرما ایفا کرد. او در نقش کاوه کیانی، توانست سربازی را در برف و بوران در ذهن مخاطبان ماندگار کند. او در این فیلم دیالوگ‌های خود را با احساسات خنثی بیان می‌کند که یکی از ترفندهای محبوب او در بازیگری است. این ترفند با روند فیلم کاملا همسو است به همین دلیل می‌توان گفت این بازی هنرمندانه هنوز یکی از مهم‌ترین نقش آفرینی‌های پیروزفر است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط