با معرفی و رونمایی از طرحها و محصولات جدید در 49 سالگی؛

پاکشوما نامی به وسعت تحول در صنعت کشور

شرکت تولیدی و صنعتی پاکشوما به مناسبت چهل و نهمین سالروز تاسیس خود از طرح‌های سرمایه گذاری جدید در صنعت لوازم خانگی ایران رونمایی کرد.

به گزارش رصد روز، شرکت پاکشوما که روز ۱۷ اردیبهشت را به عنوان “روز پاکشوما” در تقویم داخلی خود ثبت کرده است، خطوط جدید تولیدی خود را رسما افتتاح نمود.

امضای منحصر بفرد پاکشوما در تولید یخچال

در طی نشست خبری با اصحاب رسانه در این روز، شرکت پاکشوما از افتتاح و راه اندازی بزرگترین خط تولیدی یخچال در ایران و خاورمیانه به طول یک کیلومتر و با ظرفیت تولید نیم میلیون دستگاه یخچال در سال خبر داد. با راه اندازی خط جدید یخچال پاکشوما به زودی این شرکت مدل های متنوع‌تر و به‌روز یخچال را به بازار ایران عرضه خواهد کرد.

بزرگترین خط رنگ لوازم خانگی خاورمیانه در پاکشوما

شرکت پاکشوما با هدف توسعه بازارهای داخلی و صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و آفریقا و تبدیل شدن به یک برند معتبر بین المللی در عرصه محصولات لوازم خانگی در سالروز تاسیس خود بزرگترین خط رنگ لوازم خانگی خاورمیانه را نیز افتتاح نمود.

خط رنگ جدید پاکشوما با استفاده از تکنولوژی‌های مواد نانو به دوام و تثبیت رنگ محصولات و جلوگیری از خوردگی و پوسیدگی بدنه محصولات کمک کرده است.

افتتاح اولین خط تولید سبد ظرفشویی ایران

علاوه بر موارد عنوان شده، شرکت پاکشوما اولین خط تولید سبد ظرفشویی ایران را نیز در این روز افتتاح کرد. سبد ظرفشویی با توجه به پیچیدگی‌‌های بالای تولید که به دلیل شامل بودن حدود ۳۰۰ قطعه مختلف با سایزهای متفاوت که می‌بایست بیش از ۵۰۰ نقطه جوش و اتصال داشته باشد تا این تاریخ از طرف شرکت‌های خارجی تامین شده است که با توجه به افتتاح این خط و داخلی‌‌سازی این بخش مهم دیگر نیازی به واردات آن نمی‌باشد.

شرکت پاکشوما جهت دستیابی به تکنولوژی‌های به‌روز دنیا در صنعت لوازم خانگی با همکاری شرکت‌های بین‌المللی ایتالیایی، آلمانی، دانمارکی و چینی در کنار تامین‌کنندگان بزرگ ایرانی استفاده نموده است.

نقشه راه پاکشوما حرکت در مسیر توسعه و شناسایی بازارهای جدیدست

معاون اجرایی در حاشیه ۴۹ سالگی این شرکت گفت: پاکشوما همواره با شرکت‌های بزرگ و برندهای خارجی همکاری داشته‌ است. برای نمونه سال ۱۹۹۸ با فلیپس، سال ۲۰۰۷ با ال جی و سال ۲۰۰۹ با کندی همکاری داشتیم. همچنین همکاری گسترده‌ای با گروه مدیا در سال ۲۰۱۰ آغاز کردیم و در تولید کولرگازی این همکاری به اوج خود رسید اما با توجه به روند پیش روی این صنعت در دنیا ما فرصت های مطالعاتی جدیدی در دستور کار داریم و زیرساختهایی را بری این منظور در مجموعه پاکشوما تعریف کردیم

ابراهیمی با بیان اینکه پاکشوما با برند خارجی دلونگی قبلا همکاری داشته است، اظهار کرد: همکاری با برندهای بزرگ برای پاکشوما اهمیت دارد، به همین دلیل در حال حاضر با دو برند خارجی همکاری گسترده‌ای داریم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دفتر دبی پاکشوما آغاز بکار کرده است، اظهار کرد: همچنین دو دفتر در زمینه توسعه محصول و قطعات در چین فعالیت دارند.

سه استراتژی مهم پاکشوما در آستانه ورود به ۵۰ سالگی

ابراهیمی با اشاره به سه استراتژی اصلی شرکت، گفت: نخست پوست اندازی نیروی انسانی و نزدیک شدن به فضای استارت آپی است. دوم ایجاد تنوع و عمق بخشی در سبد محصولات برای لیدی بازار بوده و استراتژی سوم همکاری با برندهای بزرگ خارجی است.
هدف پاکشوما برای ۵ سال آینده تولید ۲ میلیون دستگاه محصول در سال است. در همین راستا سیاست شرکت تجربه حداقل یک محصول پاکشوما توسط همه مصرف کنندگان است.

واردات لوازم خانگی تغییری در نقشه راه پاکشوما نخواهد داشت

معانت فروش و بازاریابی پاکشوما در پاسخ به سؤال خبرنگار پایگاه خبری رصد روز در خصوص تأثیر واردات لوازم خانگی بر سهم و پلن های پاکشوما گفت: برنامه های توسعه ای پاکشوما با توجه به برآوردی که از این موضوع داشتیم بنا گذاشته شده و می توانیم با اطمینان بگوییم که ما با توجه به ظرفیت هایی که در حال شناسایی و عملیاتی کردن آن هستیم نگرانی خاصی در این زمینه نداریم.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط