پرخاش محسن هاشمی به مجری برنامه+ ویدیو

محسن هاشمی که در صداوسیما با علی خضریان به مناظره درباره انتخابات ریاست جمهوری می‌پرداخت، در بخشی از برنامه خطاب به مجری مناظره گفت: خانم مجری شما نباید در تایید صحبت آقای خضریان سرتان را تکان دهید.

به گزارش رصد روز، محسن هاشمی که در صداوسیما با علی خضریان به مناظره درباره انتخابات ریاست جمهوری می‌پرداخت، در بخشی از برنامه خطاب به مجری مناظره گفت: خانم مجری شما نباید در تایید صحبت آقای خضریان سرتان را تکان دهید.

محسن هاشمی بهرمانی (زادهٔ ۲ آبان ۱۳۴۰) معروف به محسن هاشمی رفسنجانی، سیاستمدار اصلاح‌طلب ایرانی و رئیس پیشین شورای شهر تهران است. او ۱۳ سال ریاست هیئت‌مدیره و مدیرعاملی شرکت شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه را بر عهده داشته است. وی در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران به عنوان نفر اول لیست امید از طرف اصلاح‌طلبان معرفی شد و با ۱٬۷۵۶٬۰۸۶ رای به عنوان نفر اول پیروز انتخابات شد. او در چهارمین دورهٔ شورای اسلامی شهر تهران، گزینهٔ اصلی اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران بود، که در نهایت مغلوب محمدباقر قالیباف شد.

محسن بزرگ‌ترین پسر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهور اسبق و نماینده و رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او نایب‌رئیس اتحادیهٔ بین‌المللی حمل و نقل عمومی در منطقهٔ خاورمیانه و شمال آفریقا است. او در ۲۸ سالگی رئیس دفتر بازرسی ویژهٔ رئیس‌جمهور شد و به مدت ۸ سال این سمت را بر عهده داشت. او سمت‌های دیگری مانند رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیئت مدیره سازمان صنایع دفاع هم داشته است. وی در سن ۳۶ سالگی مدیر عامل شرکت راه‌آهن تهران و حومه شد و تا ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ عهده‌دار این سمت بود. محسن هاشمی در طول دو سال شهرداری محمود احمدی‌نژاد همچنان پست خود به‌عنوان مدیرعامل قطار شهری تهران را حفظ کرد و احمدی‌نژاد استعفای او را نپذیرفت.

محسن هاشمی رفسنجانی هم‌زمان یک مؤسسه انتشاراتی به نام دفتر نشر معارف انقلاب را اداره می‌نماید که کتاب‌های سیاسی، مذهبی و اخلاقی منتشر می‌کند و البته از مهم‌ترین کتابهایی که تابحال منتشر کرده است، مجموعه خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی است.

او در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ از سمت ریاست هیئت‌مدیره و مدیر عامل شرکت شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه کناره‌گیری کرد و شهردار وقت تهران، محمدباقر قالیباف با استعفایش موافقت نمود و او را به سمت مشاور شهردار و عضو هیئت‌مدیره منصوب کرد. وی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ در انتخابات شورای شهر تهران بیشترین رای را در لیست امید به‌دست‌آورد.

او در ۲ آبان ۱۳۴۰ در قم به دنیا آمد. چون ایام فاطمیه بوده، نام او را «محسن» نهاده‌اند. دوره کودکی او همزمان شد با مبارزات پدرش با حکومت ایران و به همین دلیل از قم مهاجرت و در شهر تهران ساکن شدند. محسن در تهران به مدرسه رفت. او در مدارس اسلامی ولی‌عصر و علوی تحصیل کرده است.

دوران نوجوانی محسن، با زندان سه ساله پدرش که تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت، هم‌زمان بود. هنگام پیروزی انقلاب، او ۱۷ سال داشت و در کنار انقلابیون برای به ثمر رسیدن آن فعالیت می‌کرد. در روزهای منتهی به پیروزی، او توانسته بود، چند اسلحه از پادگان‌های تسخیر شده به دست آورد.

هاشمی در دوران جنگ ایران و عراق در اروپا و آمریکای شمالی بود و در اواخر جنگ به کشور بازگشت.

از سال ۱۳۵۹–۱۳۶۳ در بلژیک در مقطع لیسانس مکانیک و از ۱۳۶۳–۱۳۶۶ در کانادا در مقطع فوق لیسانس مکانیک تحصیل کرد و به توصیه پدرش تحقیقاتی را در خصوص نحوه ساخت موشک انجام داد.

او در سال ۱۹۸۷/۱۳۶۶ فوق لیسانس مهندسی مکانیک از پلی تکنیک مونترال کانادا را دریافت کرد و به ایران بازگشت.

پس از تحصیلات
از ۱۳۶۶–۱۳۶۸ در صنایع دفاع – صنایع موشکی خدمت سربازی می‌کرد.

از ۱۳۶۸ زمانی که پدر وی رئیس‌جمهوری ایران شد از کار فنی خارج شد و مدیر دفتر تحقیقات ویژه رئیس‌جمهور برای کمک به شناسایی مشکلات و کاستی‌ها گردید. از ۱۳۷۹–۱۳۹۰ مدیر قطار شهری تهران بود.

محسن هاشمی سوار بر قطار شهری
در دوره ریاست محسن هاشمی در مترو، این شرکت از وزارت کشور جدا و به شهرداری تهران در سال ۱۳۷۹ملحق شد. محسن هاشمی در تهران، با شش شهردار مختلف، از کرباسچی گرفته تا احمدی‌نژاد و قالیباف، کار کرد و ۲۰ سال در این سمت ماند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار