پرداخت لحظه‌ای حساب به حساب با «پل» در بانک صادرات ایران

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ،  ​سامانه پرداخت لحظه‌ای «پل» بانک مرکزی در بانک صادرات ایران عملیاتی و پرداخت‌های خرد تا سقف ١۵٠ میلیون ریال با هزینه کمتر به صورت آنی به حساب ذی‌نفع واریز می‌شود. با اتصال این بانک به ...

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ،  ​سامانه پرداخت لحظه‌ای «پل» بانک مرکزی در بانک صادرات ایران عملیاتی و پرداخت‌های خرد تا سقف ١۵٠ میلیون ریال با هزینه کمتر به صورت آنی به حساب ذی‌نفع واریز می‌شود.

با اتصال این بانک به سامانه «پل» تسویه حساب لحظه‌ای حساب به حساب مبالغ خرد تا سقف ١۵٠ میلیون ریال به صورت ٢۴ ساعته در تمام طول هفته حتی ایام تعطیل برای کاربران امکان‌پذیر شد.
این سامانه که از الزامات استانداردهای ایمنی، ریسک و کاهش هزینه پیروی می‌کند، همواره در دسترس است و واریز فوری به حساب ذی‌نفع را در تمامی حساب‌های بانک‌ صادرات ایران مقدور می‌سازد.
سامانه پل هر چند شباهت زیادی به سامانه پایا دارد اما تسویه وجوه در این سامانه آنی است. بر اساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی، تاکنون رقم سقف ١۵٠ میلیون ریال برای سامانه پل تصویب و کارمزد دو صدم درصد مبلغ حواله و حداقل پنج هزار ریال برای آن در نظر گرفته شده است. سقف مبلغ دستور پرداخت پل در حال حاضر از طریق درگاه‌های غیرحضوری  ١٠٠ میلیون ریال و در شعب حداکثر ١۵٠ میلیون ریال است.
درگاه‌های مجاز برای ارائه سامانه پل در بانک صادرات ایران شامل شعب، اینترنت‌بانک و همراه بانک (نسخ تحت وب، اندروید و IOS) است. برای این منظور ضروری است در سامانه همراه‌بانک و در قسمت انتقال وجه پس از درج شماره شبای مقصد، «نوع انتقال به شبا» از حالت پیش‌فرض «پایا/ساتنا» به «انتقال لحظه‌ای (پل)» تغییر یابد.
برای استفاده از امکان انتقال وجه سامانه پل در همراه بانک صادرات ایران نیاز به نصب نسخه جدید (نسخه ٢.١.١) این نرم‌افزار است که از طریق سایت بانک به نشانی: www.bsi.ir در دسترس است.
یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این سامانه وجود امکان استعلام وضعیت حواله و حصول اطمینان از واریز وجه به حساب ذی‌نفع است که در حال حاضر این قابلیت از طریق منوی انتقال وجه  و گزینه «استعلام حواله پل» در نرم‌افزار همراه بانک صادرات ایران و گزینه «تایید رسید انتقال وجه» در سامانه اینترنت بانک صادرات ایران در دسترس مشتریان قرار دارد.
دارا بودن کد شهاب معتبر برای طرفین تراکنش در این سامانه (پرداخت‌کننده و پذیرنده) الزامی است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار