پرواز‌های عبوری از آسمان ایران ۱۰۰ درصد افزایش یافت

بر اساس اعلام مرکز آمار هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در اردیبهشت ۱۴۰۰ میزان پرواز‌های عبوری ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش رصد روز، در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال کل پرواز‌های فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

فروردین و اردیبهشت امسال در مجموع ۴۸ هزار و ۷۳۵ پرواز با جابه جایی حدود سه میلیون و ۶۳۷ هزار مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۱۰۰ درصد و در اعزام و پذیرش مسافر ۷۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در پرواز‌های داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۱۰۰ درصد و در اعزام و پذیرش مسافر ۷۱ درصد افزایش وجود داشته است.

همچنین آمار پرواز و جابه جایی مسافر در پرواز‌های خارجی و بین المللی نیز رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید اردیبهشت امسال ۲۳ هزار و ۴۶۴ پرواز با جابه جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت انجام شده است.

همچنین در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۶۳ درصد و در اعزام و پذیرش مسافر ۳۰ درصد افزایش وجود داشته است.

این گزارش می‌افزاید کل پرواز‌های فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در اردیبهشت ۱۴۰۰ نسبت به فروردین در نشست و برخاست هفت درصد و در اعزام و پذیرش مسافر ۱۱ درصد کاهش داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها وضعیت پرواز‌های عبوری در اردیبهشت امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است.

 ایرنا

مطالب مرتبط