پروتکل همکاری بندری ایران و کوبا امضا شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه کشتیرانی تهران و هاوانا

در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا، پروتکل همکاری بندری دو کشور به امضای مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان و معاون نخست وزیر جمهوری کوبا رسید.

به گزارش رصد روز ، علی اکبر صفایی – معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست امضای تفاهم نامه های اقتصادی بین دو کشور ایران و کوبا، با اشاره به سیاست های دولت ایران در ارتباط با همکاری اقتصادی بیشتر با کشورهای همسایه و کشورهای هم سو با سیاست های ایران در حوزه بین الملل، اظهار کرد: اسناد بسیار خوب و مهمی بین دو کشور امضا شد که یکی از آنها امضای پروتکل همکاری بندری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کوبا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یکی موضوعات اصلی این سند، همکاری با کوبا در حوزه بندری، از جمله سرمایه گذاری مشترک در بنادر است.

صفایی گفت: با امضای این سند همکاری و مذاکرات صورت گرفته، تجارت دریایی بین دو کشور ایران و کوبا در حوزه کشتیرانی و تبادل کالا بین دو کشور و صادرات کالا از کوبا به ایران گسترش یافت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: توسعه همکاری‌های دریایی و بندری در سازمان بین المللی دریانوردی در راستای منافع مشترک دو کشور در مجامع جهانی از دیگر موضوعات مطرح شده در این سند همکاری است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با امضای این سند و دیکر اسناد امضا شده بین دولت‌های ایران و کوبا شاهد رونق تجارت بین دو کشور دوست و همراه باشیم.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار