پرونده تخلفات ارز۴۲۰۰ تومانی در مرحله اعلام حکم است

دادستان دیوان محاسبات با بیان اینکه پرونده تخلفات و نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی در این دیوان در مرحله اعلام حکم قرار دارد، گفت: بعد از تفریغ بودجه سال ۹۸ حدود ۱۴۰۰ گزارش دریافت کردیم که ۳۰۰ پرونده از آن بسیار مهم هستند.

به گزارش رصد روز، علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور با اشاره به بررسی تخلفات و نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی در دیوان محاسبات گفت: موضوع تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی یکی از اصلی‌ترین و جدی‌ترین پرونده‌ها در دیوان محاسبات است و اکنون این پرونده به بخش هیات مستشاری دیوان محاسبات ارسال شده تا بعد از بررسی، رای نهایی خود را در خصوص متخلفان صادر و اعلام کند.

وی ادامه داد: گزارش‌های اولیه بعد از احراز تخلفات در حسابرسی، به دادسرای دیوان محاسبات ارسال می‌شوند و در آنجا بعد از بررسی و شنیدن دفاعیات متهمان و دریافت اطلاعات کامل و احراز تخلفات برای هیات‌های مستشاری ارسال می‌شود و در آنجا نیز بعد از شنیدن دفاعیات متهمان میزان مجازات را تعیین و رای نهایی را اعلام می‌کنند.

کامیار با بیان اینکه پرونده‌های بسیاری در دادستانی دیوان محاسبات وجود دارد، اظهار کرد: بعد از ارائه گزارش تفریغ بودجه، آمار متعدد از دستگاه‌های مختلف به دادسرای دیوان محاسبات ارسال می‌شود و بعد از تفریغ بودجه سال ۹۸ نیز حدود ۱۴۰۰ گزارش دریافت کردیم که حدود ۳۰۰ پرونده از این گزارشات بسیار مهم هستند.

دادستان دیوان محاسبات کشور بیان کرد: بعد از ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷، در سال نود و هشت بیش از ۶۰۰ نفر مجازات کسر از حقوق، ۱۶ نفر انفصال از خدمات دولتی و برخی دیگر انفصال‌های سه ماه یا یک ساله داشتند. همچنین بعد از ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ نیز پرونده‌ها به هیات‌های مستشاری ارسال شده تا حکم قطعی آنها اعلام شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار