پریسا جهانفکریان سهمیه المپیک وزنه‌برداری زنان ایران را کسب کرد

دختر وزنه‌بردار ایران با خارج شدن نماینده ساموآ از رنکینگ به سهمیه المپیک رسید.جهانفکریان اولین دختر وزنه بردار ایران است که می‌تواند به بازیهای المپیک توکیو راه پیدا کند.

به گزارش رصد روز ، دولت کشور ساموآ تصمیم گرفته است که فقط ورزشکارانی که خارج از ساموئل زندگی می‌کنند را به بازی‌های المپیک توکیو اعزام کند و این اقدام به دلیل نگرانی در مورد بیماری کرونا بوده است. پس از این تصمیم، کمیته ملی المپیک ساموآ تایید کرد سه وزنه بردار این کشور به المپیک توکیو اعزام نمی شوند. یکی از این وزنه‌برداران در دسته فوق سنگین زنان بود که خروج از لیست بازی های المپیک منجر به این می شود که سهمیه المپیک به نماینده ایران برسد.

تمام نفراتی که در رنکینگ بالاتر از جهانفکریان هستند سهمیه المپیک را گرفته اند و با خروج وزنه بردار ساموآ یک سهمیه باقیمانده این وزن به جهانفکریان رسید.

جهانفکریان اولین دختر وزنه بردار ایران است که می‌تواند به بازیهای المپیک راه پیدا کند.
با سهمیه جهانفکریان تعداد سهمیه زنان ایران در المپیک توکیو به عدد یازده می رسد که  تعداد حضور زنان ورزشکار ایران در بازی‌های المپیک بی‌سابقه بوده است.
البته جهانفکریان پس از اینکه به قهرمانی آسیا اعزام نشد انتقاداتی را نسبت به فدراسیون داشت که همین مسئله باعث شد خواستار حضور او در کمیته انضباطی شوند و حالا باید دید فدراسیون وزنه برداری ایران چه اقدامی برای حضور جهانفکریان در المپیک توکیو انجام می دهد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار