پیام جدید واشنگتن درباره لغو تحریم های ایران

آنتونی بلینکن می‌گوید که این کشور در صورت بازگشت ایران به برجام، تحریم ها را لغو می کند

به گزارش رصد روز، «ژنت یلن»، وزیر خزانه داری آمریکا، می‌گوید: تحریم‌هایی علیه حماس در نظر داریم و تلاش می‌کنیم تا دور زدن آن‌ها برای این جنبش آسان نباشد.

وی با اشاره به مذاکرات وین مدعی شد: در صورت بازگشت ایران به برجام، تحریم‌ها علیه ایران را لغو می‌کنیم. همزمان با مذاکرات وین بررسی می‌کنیم که لغو کدام تحریم‌ها علیه ایران برای احیای برجام مناسب‌تر خواهد بود.

نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از چند هفته پیش آغاز شده و اکنون پنجمین دور از این نشست در حال برگزاری است.

همزمان با این نشست، مقامات آمریکایی بدون توجه به خروج یکجانبه و بدعهدی این کشور، بازگشت به برجام را منوط به پایبندی کامل ایران می کنند؛ به تازگی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی ادعایی در مصاحبه با یک رسانه صهیونیستی، از برداشتن گام متقابل در صورت بازگشت ایران به توافق هسته ای خبر داد.

آنتونی بلینکن در مصاحبه با کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد: در صورتی که ایران به اجرای توافق ۲۰۱۵ بازگردد، ما نیز چنین خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: ایران بدون توافقنامه هسته‌ای قوی‌تر از ایران با توافقنامه هسته‌ای است؛ از این رو تمامی مقامات آمریکا معتقدند یک تفاهم نامه هسته‌ای خوب می‌تواند ایران را از رسیدن به پیشرفت‌های هسته‌ای به خوبی باز دارد.

بلینکن همچنین اظهار کرد: در سال‌هایی که ترامپ به صورت یک جانبه از این توافقنامه خارج شد، دسترسی ایران به سلاح‌های هسته‌ای هم بیش از پیش افزایش یافت. ما در دولت بایدن معتقدیم که یک توافقنامه خوب با ایران می‌تواند مانع از پیشرفت‌های این کشور در زمینه هسته‌ای باشد.

وی تصریح کرد: دولت بایدن به دنبال یک توافق هسته‌ای مستحکم و بلندمدت با ایران است. این توافقنامه شامل بند‌هایی باید باشد که برخی فعالیت‌های هسته‌ای ایران به موجب آن تا سال ۲۰۲۵ متوقف شود.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط