پیش‌بینی بورس امروز ۸ آبان ۱۴۰۱

شاخص کل بورس دیروز افت در حدود یک درصدی را تجربه کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت. به گزارش رصد روز،شاخص کل بورس تهران روز گذشته رشد سه هزار و ۵۶۰ هزار واحدی داشت و به مح...

شاخص کل بورس دیروز افت در حدود یک درصدی را تجربه کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش رصد روز،شاخص کل بورس تهران روز گذشته رشد سه هزار و ۵۶۰ هزار واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و ۲۴۴ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز برخلاف شاخص کل بورس حرکت کرد و با کاهش سه هزار و ۲۲۰ واحدی به سطح ۳۵۸ هزار واحدی رسید.

محمدرضا شاه‌نظری، معاون نظارت بر بازار شرکت بورس تهران گفت: در جریان معاملات روز گذشته، بازارگردانان ۹ درصد از خرید در کل معاملات را به خود اختصاص دادند. در راستای اجرای بندهای هشتم و پنجم، اقدامات نظارتی متعددی از جمله تذکرات کتبی و شفاهی و سایر اقدامات نظارتی از جمله عدم تایید معاملات و محدودسازی دسترسی مستقیم به بازار در خصوص برخی سهامداران حقوقی فروشنده انجام شده است.(سنا)

به گفته کارشناسان این موضوع می‌تواند به افزایش اعتماد سهامداران نسبت به بورس کمک کند.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی توضیحاتی را درمورد واگذاری بلوک ۱۲ درصدی شرکت هلدینگ خلیج فارس ارائه کرد و گفت: ادامه رقابت برای خرید این بلوک به امروز موکول شد.(ایسنا)

واگذاری بلوکی هلدینگ خلیج فارس می‌تواند نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه کند.

 بسته ده‌بندی بازار سرمایه ابلاغ شد. در بسته ۱۰ بندی حمایت فوری از بازار سرمایه مصوباتی از جمله بیمه شدن اصل و سود سهام مردم در یک سال آینده تا واریز شدن منابع جهت حمایت از سهام شرکت‌های تولیدی بزرگ کشور دیده می‌شود.(بازارسرمایه)

کارشناسان عقیده دارند که این مصوبه می‌تواند به افزایش اعتماد سهامداران و گردش نقدینگی در بازار سهام کمک کند.

امروز ۸ آبان ایران خودرو برای دومین بار هایما S7 را در تعداد ۲۵۰ دستگاه و با موعد تحویل ۱۶ آذر ۱۴۰۱ در بورس کالا عرضه خواهد کرد.(کالاخبر)

عرضه خودور در بورس کالا می‌تواند نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه کند و از سوی دیگر بازار خودرو نیز به آرامش و تعادل می‌رسد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار