پیش‌بینی بورس فردا شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

کارشناس بازار درخصوص پیش‌بینی بازار فردا گفت: بازار همچنان تحرکات محافظه کارانه‌ای را دارد و تا زمانی که دولت جدید بر سرکار نیاید و برنامه‌هایش مشخص نشود بازار نه ریزش خاصی را تجربه می‌کند و نه رشد گسترده‌ای را خواهد داشت و به صورت نوسانی...

به گزارش رصد روز، شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته پیشین با آغازی منفی به تدریج به سمت تعادلی مثبت رفت.

هر چند در دقایق نخست این روند به خوبی پیگیری شد، اما به دلیل غلبه فشار فروش در کلیت بازار شاخص از ورود به محدوده سبز پا پس کشید.

اکنون مذاکرات برجامی در فاز نهایی به سر می‌برد و با وجود اجماع نظر همه طیف‌های سیاسی بر آن، بی‌شک تا پایان انتخابات ایران و تعیین تکلیف سیاستگذار نخست دولت ایران یا حتی اندکی پس از آن به بار نخواهد نشست؛ بنابراین گذر از انتخابات روز جمعه ۲۸ خرداد برای مذاکرات برجامی، بازار‌ها و از جمله بورس حائز اهمیت است و تا پایان آن، سرمایه‌گذاران را در کنار گود نگه خواهد داشت.

کارشناس بازار درخصوص پیش‌بینی بازار فردا گفت: بازار همچنان تحرکات محافظه کارانه‌ای را دارد و تا زمانی که دولت جدید بر سرکار نیاید و برنامه‌هایش مشخص نشود بازار نه ریزش خاصی را تجربه می‌کند و نه رشد گسترده‌ای را خواهد داشت و به صورت نوسانی حرکت می‌کند که همین روند نوسانی و رنج به شکل‌گیری اعتماد در بازار کمک می‌کند.

در جریان معاملات هفته گذشته بازار سرمایه جز دو روز در اواخر هفته بقیه روزها با روندی نزولی به کار خود پایان داد و ارزش معاملات بورس تحت تاثیر افت نمادهای شاخص‌ساز بازار نسبت به هفته گذشته کاهش قابل توجهی را داشت.

سلمان نصیرزاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه گفت: تکلیف بازار سرمایه با انتخابات مشخص شده است و فارغ از این ابهام که رئیس جمهور چه کسی است مساله مهم تیم اقتصادی دولت جدید است که تفکراتشان در چه زمینه‌ای است و تا چه حد به فضای اقتصادی و قوانین احترام می‌گذارند.

وی در پاسخ به این سوال که اولویت اصلی دولت جدید درباره بازار سرمایه چیست گفت: وضع قوانین باثبات و حذف قیمت‌گذاری دستوری با توجه به صبغه آسیب‌زا آن باید صورت گیرد. به طور کلی قیمت‌گذاری دستوری آفتی در برابر تولید و افزایش ظرفیت شرکت‌ها است و نتایج زیان باری را به بار آورده است.

نصیرزاده در پایان درباره پیش‌بینی روز شنبه گفت: بازار همچنان تحرکات محافظه کارانه‌ای را دارد و تا زمانی که دولت جدید بر سرکار نیاید و برنامه‌هایشان مشخص نشود بازار نه ریزش خاصی را تجربه می‌کند و نه رشد گسترده‌ای را خواهد داشت و به صورت نوسانی حرکت می‌کند که همین روند نوسانی و رنج به شکل‌گیری اعتماد در بازار کمک می‌کند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

بورس نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار