پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

امروز در بازار ایران هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با ۲۷ هزار تومان کاهش به ۹۳۶ هزار تومان رسید. دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با اشاره به بسته بودن واحدهای صنفی پیش‌بینی می‌کند که فردا روند کاهش قیمت‌ها متوقف می‌شود!

به گزارش رصد روز،پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰/ هر اونس طلا در بازار جهان یک هزار و ۷۶۸ دلار قیمت دارد و همزمان با کاهش قیمت دلار، بهای طلا در بازار ایران ارزان شد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران گفت: چهار عامل در کاهش قیمت طلا در بازار ایران اثرگذار است.

به عقیده او کاهش قیمت دلار و کاهش قیمت جهانی طلا، نبود تقاضا و ترس مردم نسبت به تداوم کاهش قیمت‌ها و به سرانجام رسیدن مذاکرات و احتمال گشایش سیاسی از جمله عوامل کاهش قیمت در بازار طلا است.

به گفته نادر بذرافشان، فردا روند کاهشی قیمت‌ها متوقف می‌شود و قیمت‌های فعلی تغییری نمی‌کند.

برخی فروشندگان طلا گمانه‌زنی کردند که قیمت سکه به هشت میلیون تومان می‌رسد. دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا معتقد است که حداقل قیمت سکه ۱۰ میلیون تومان است و قیمت سکه به ۸ میلیون تومان نمی‌رسد.

او پیش‌تر گفته بود که با روند مثبت مذاکرات در وین ممکن است قیمت طلا در بازه ۱۰ درصدی نوسان داشته باشد. بذرافشان اظهار کرد: سکه به کف قیمت رسیده است و در حال حاضر اکثر مردم فروشنده طلا هستند.

سکه چقدر نوسان داشت؟

گفتنی است امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۲۷ هزار تومان کاهش به ۹۳۶ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۳۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم سکه با ۱۶۰ هزار تومان کاهش با قیمت پنج میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و ربع سکه با ۲۵۰ هزار تومان کاهش با قیمت سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

سکه یک گرمی اما ثابت باقی ماند و با قیمت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط