پیش بینی بازار بورس فردا ۶ تیر ۱۴۰۰

کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: تا پایان این هفته احتمال رسیدن شاخص به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد زیاد است اما نزدیک شدن به محدوده یک میلیون و ۵۰۰ دور از انتظار و غیر قابل پیش‌بینی است.

به گزارش رصد روز،  پیش بینی بازار بورس فردا ۶ تیر ۱۴۰۰. بازار سرمایه در دقایق پایانی امروز با روندی مثبت به کار خود پایان داد و در نهایت با ۲۰ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۲۲۳ هزار واحد قرار گرفت. بیشتر نمادهای کوچک بازار امروز متعادل‌تر نسبت به روزهای گذشته به کار خود ادامه‌دادند.

میترا تاتاری، کارشناس بازار سرمایه درباره روند شاخص کل برای هفته جاری گفت: تا پایان این هفته احتمال رسیدن شاخص به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد زیاد است اما نزدیک شدن به محدوده یک میلیون و ۵۰۰ دور از انتظار و غیر قابل پیش‌بینی است.

تاتاری در بخش دیگری گفت: نمادهای شاخص‌ساز بازار در حال حاضر به مقاومت خودشان نزدیک شده‌اند و انتظار می‌رود در این هفته با روند تحرکات مثبت در شاخص کل هم‌وزن رو به رو باشیم زیرا برخی از گروه‌ها مثل فلزات اساسی و نماد «شستا» امروز مقاومت خوبی را از خود در بازار نشان دادند و اگر یک بازیابی برای شاخص‌سازها در پیش داشته باشیم شاخص کل هم‌وزن هم تحرکات مثبتی خواهد داشت.

تاتاری در پاسخ به این سوال که چرا سهم‌های کوچک بازار در هفته جاری تحرکات مثبتی را دارند، گفت: با توجه به روند مثبت بازار و تاثیر نمادهای شاخص‌ساز بر روند کلی بازار  سهم‌های کوچک حجم‌های خوبی را در روزهای گذشته خورده‌اند در روزهای آینده می‌توانند روند صعودی را داشته باشند و در کلیت بازار موثر واقع شوند.

این کارشناس بازار می‌گوید: سهامدارانی که در بلند مدت در بازار مانده‌اند و قصد نوسان‌گیری ندارند بهتر است در حال حاضر سبد خود را کمی اصلاح کنند و چیدمانی معقول از نمادهای مختلف را داشته باشند و از نمادهای کوچکی که به هیچ دلیلی روند مثبت داشته‌اند و احتمال ریزش در آن‌ها زیاد است خارج شوند زیرا برای سرمایه‌‎گذاری مناسب نیستند. نکته دیگر آنکه سهم‌هایی که سود انباشته خوبی دارند و به لحاظ بنیادی در وضعیت مطلوبی قرار گرفته‌اند، می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشند.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار