پیش بینی بورس امروز ۲۳ آذر ۱۴۰۱

تحلیگران انتظارات تورمی و رشد قیمت ارز موجب جهش قیمت‌ها در بازار سهام می‌دانند. نمادهای بزرگ بازار با ورود پول حقیقی مواجه شدند و فارس، فولاد و فملی در مجموع ۱۳ هزار و ۶۷۲ واحد بالا کشیدند. به گزارش رصد روز، برای پیش بینی بورس امروز –چهار...

تحلیگران انتظارات تورمی و رشد قیمت ارز موجب جهش قیمت‌ها در بازار سهام می‌دانند. نمادهای بزرگ بازار با ورود پول حقیقی مواجه شدند و فارس، فولاد و فملی در مجموع ۱۳ هزار و ۶۷۲ واحد بالا کشیدند.

به گزارش رصد روز، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه ۲۳ آذر- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۴۵ هزار و ۱۳۳ واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۴۸۷ واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن ۹ هزار و ۷۴۱ واحد بالا آمد و در رقم ۴۳۰ هزار و ۱۲۵ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۲۱۸ واحد رشد کرد و به رقم ۱۸ هزار و ۸۲۰ واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، ۵۹۹ نماد رشد قیمت و ۵۷ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۹۱ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۹ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ توسعه معادن روی ایران (کروی)، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان (فجر) و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها (وسکاب) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، شرکت آسیا سیر ارس (حآسا) و شرکت فرابورس ایران (فرابورس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای میدکو (شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه)، غاذر (شرکت کشت و صنعت پیاذر) و خکار (شرکت ایرکا پارت صنعت) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) و شرکت مبین وان کیش (اوان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه ۱۵۷ نماد صف خرید داشتند و ۱۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۶۸ درصدی به ۵۰۵ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۱۶۶ درصد افزایش یافت و ۱۲۵ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۳۵۵ میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

در پایان معاملات نماد فارس (شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس) با صف‌ خرید ۵۷ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فارس، نمادهای کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) و فولاد (شرکت فولاد مبارکه) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر در پایان معاملات تنها یک نماد صف فروش داشت. بپاس با صف فروش ۲ میلیارد تومانی مواجه بود.

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در ۲ روز اخیر شاخص کل صعود قابل توجهی کرده و در مجموع بیش از ۶۵ هزار واحد بالا آمده است.

روز سه‌شنبه بزرگان بازار، فارس، فولاد و فملی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. پس از سه غول بازار، نمادهای پارسان، کچاد، شستا، وغدیر، تاپیکو، کگل، شبندر، شپنا، نوری، شتران، ومعادن، وصندوق، شپدیس و فخوز بیشترین اثر فزاینده را بر شاخص کل داشتند.

دیروز شاخص کل بیشترین رشد در سال جاری را ثبت کرد و ۳ درصد صعود کرد. تعداد نمادهای سبزپوش بیشتر از قرمزهای بازار بود و ۹۱ درصد نمادهای بازار رشد قیمت داشتند.

علاوه بر این برای دومین روز پول حقیقی به بازار وارد شد و رقم ورود سرمایه به بازار افزایش یافت. روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار ۳۰۷ میلیارد تومان بود. بیشترین ورود پول به نمادهای فولاد، کگل، فملی، فارس، اخابر، شپدیس، غدشت، شتران، ریشمک و بوعلی اختصاص داشت.

تحلیلگران تکنیکی مرز یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحد را سطح مقاومت می‌دانستند، که دیروز شاخص توانست از آن عبور کند و از نیمه کانال هم بالا بیاید.

تحلیگران انتظارات تورمی و رشد قیمت ارز موجب جهش قیمت‌ها در بازار سهام می‌دانند. نمادهای بزرگ بازار با ورود پول حقیقی مواجه شدند و فارس، فولاد و فملی در مجموع ۱۳ هزار و ۶۷۲ واحد بالا کشیدند.

تحلیل‌گران معتقدند رشد چشمگیر قیمت ارز و افزایش انتظارات تورمی موجب رشد قیمت‌ها در بازارهای دارائی شده است. اما از سوی دیگر بازار با ریسک‌هایی مواجه است، کمبود گاز، تحریم‌های بین‌المللی و کمبود منابع ارزی از جمله این ریسک‌هاست که می‌تواند در میان مدت  موجب ریزش بازار شود.

پیش بینی بورس

مطالب مرتبط