پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

به زعم اغلب کارشناسان، با توجه به روند معاملات به نظر می‌رسد اگر شاخص کل از محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد عبور کند، کمی اصلاح در این محدوده داشته باشد و احتمالا تا محدوده یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد بازگشت داشته باشد. از طرفی دیگر ممکن است...

به گزارش رصد روز، پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ، به زعم اغلب کارشناسان، با توجه به روند معاملات به نظر می‌رسد اگر شاخص کل از محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد عبور کند، کمی اصلاح در این محدوده داشته باشد و احتمالا تا محدوده یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد بازگشت داشته باشد. از طرفی دیگر ممکن است این بازگشت در محدوده فعلی اتفاق بیفتد و پس از آن شاخص برای شکست محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد حرکت کند.

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

معاملات بورس در اولین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد ۹هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۵۲هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۲۶۹۲واحد و ۱۳۱واحد رشد داشتند. به طور کلی حدود ۱۲میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و ۳۶میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها به بازار وارد شد.

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: با توجه به روند معاملات به نظر می‌رسد اگر شاخص کل از محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد عبور کند، کمی اصلاح یا به عبارتی استراحت در این محدوده داشته باشد و احتمالا تا محدوده یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد بازگشت داشته باشد.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر ممکن است این بازگشت در محدوده فعلی اتفاق بیفتد و پس از آن شاخص برای شکست محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد حرکت کند.

این کارشناس بازار سرمایه به نوسانات نرخ ارز اشاره کرد و گفت: با توجه به روند قیمتی دلار در روزهای  گذشته به نظر می‌رسد هیجان انتظار تورمی در حال شکل گیری در بازار است و مسیر معاملات تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است. به طور کلی به نظر می‌رسد با شکل گرفتن انتظارات تورمی بازار هم واکنش بهتری به مسائل و روند معاملات نشان می‌دهد.

وی تشریح کرد: با توجه به حواشی‌ای که اخیرا پیرامون مذاکرات برجام به بازار مخابره شده انتظار می‌رود صنایع کوچک‌تر با قدرت بیشتری در مسیر صعودی خود باقی بمانند.

این کارشناس ادامه داد: بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «زراعت و خدمات وابسته» و «فلزات اساسی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

دیبا در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازار در شرایطی قرار دارد که با توجه به انتظارارت تورمی موجود قدرت در دست خریداران است و رشد نرخ جهانی کامودیتی‌ها و نفت نیز نوید ادامه رشد صنایع متاثر را میدهند.

پیش بینی بورس فردا 19 اردیبهشت 1401

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

بالاخره معامله گران به سمت نمادهای بزرگ هم تمایل پیدا کردند. مدتی بود که نمادهای کوچک رشد بهتری داشتند و به دلیل نزدیک شدن شاخص هم وزن به محدوده مقاومتی، حالا نمادهای کوچک کم کم جذابیت خود را از دست می دهند و نمادهای بزرگ مورد توجه قرار می گیرند.

روز گذشته نمادهای پالایشی که اکثر آن ها از نمادهای بزرگ محسوب می شوند، نقش زیادی در رشد شاخص کل داشتند. پتروشیمی ها هم وضعیت خوبی داشتند و درصورت ادامه دار شدن رشد نمادهای این دو گروه، می توان رشدی دوباره برای شاخص کل بورس متصور شد.

رشد قابل توجه ارزش معاملات خرد

دیروز در حالی ارزش معاملات خرد بازار سهام ۶۵۰۳ میلیارد تومان ثبت شد که میانگین سه روزه آن، ۵۵۱۰ میلیارد تومان بوده است. رشد چشمگیر ارزش معاملات خرد، اتفاقی امیدوارکننده در جهت رشد بازار است.

شاخص قدرت خریداران حقیقی هم عدد ۱.۲۳ ثبت شده که رقم نسبتا خوبی است. در بازار دیروز، هر کد حقیقی به طور میانگین ۲۱.۱ میلیون تومان خرید انجام داده و ۱۷.۱ میلیون تومان هم فروش به ازای هر کد حقیقی ثبت شده است. قدرت بیشتر خریداران، نکته ای است که ترس را از بازار دور کرده و این امید را ایجاد می کند که فعلا رشد بورس ادامه خواهد داشت.

در شرایطی که دیروز ۱۶۵ نماد صف خرید داشته اند و تنها ۲۱ نماد صف فروش بوده اند، می توان خیالی آسوده بابت سبز بودن بازار امروز داشت. البته این به شرطی است که اخبار سیاسی باعث متحول شدن فضای معاملات نشود.

افزایش ۱۲۴ میلیارد تومانی مالکیت حقیقی در معاملات روز گذشته هم موضوعی است که نوید یک بازار سبز در معاملات امروز را می دهد.

در انتظار بازاری سبز

با در نظر گرفتن تمام این موارد، می توان به شروع سبز بازار در معاملات امروز امیدوار بود. البته فروشندگان در روزهای گذشته نشان داده اند با کسب بازدهی مورد نظر خود، به سرعت شناسایی سود می کنند که این موضوع باعث ایجاد فشار فروش در برخی صنایع می شود.

اما موضوعی که بیش از همه در ذهن معامله گران مرور می شود، نزدیک شدن به محدوده مقاومتی یک میلیون و ۵۸۰ هزار واحد است که طبیعی است در آن محدوده فشار فروش کمی افزایش داشته باشد تا بازار برای شکستن این مقاومت، نفسی تازه کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار