پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

به زعم اغلب کارشناسان، از نظر تکنیکالی محدوده یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد محدوده‌ای مهم برای تعیین رفتار آینده بازار است و واکنش بازار به این سطح برای بازار سرمایه و فعالان بسیار اهمیت دارد. در حال حاضر کلیت بازار در سطح معقولی قرار دارد و ب...

به گزارش رصد روز، پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، به زعم اغلب کارشناسان، از نظر تکنیکالی محدوده یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد محدوده‌ای مهم برای تعیین رفتار آینده بازار است و واکنش بازار به این سطح برای بازار سرمایه و فعالان بسیار اهمیت دارد. در حال حاضر کلیت بازار در سطح معقولی قرار دارد و به نظر می‌رسد این روند تعادلی آن همچنان ادامه یابد.

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

 طبق پیش بینی کارشناسان، با توجه به حجم و ارزش معاملات بورس در این روزها به نظر می‌رسد کلیت بازار رونقی نسبی پیدا کرده و این روند همچنان ادامه یابد. در شرایط کنونی بازار فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد و در مواردی هم که فروشی صورت می‌گیرد، فروشندان از فروش خود پشیمان می‌شوند و ریتم حرکتی معاملات سهامداران را به سمت خرید و تقاضای سهم متمایل می‌‌کند.

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: حجم و ارزش معاملات مطلوب در این روزها بازار سرمایه را در سطح معقولی قرار داده به طوری‌که فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد و در مواردی هم که فروشی صورت می‌گیرد، فروشندان از فروش خود پشیمان می‌شوند و ریتم حرکتی معاملات سهامداران را به سمت خرید و تقاضای سهم متمایل می‌‌کند. اما چنین مسئله‌ای به این معنا نیست که همیشه قدرت در دست خریداران خواهد بود.

وی افزود: از نظر تکنیکالی نیز محدوده یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد همچنان محدوده‌ای مهم برای تعیین رفتار آینده بازار است و واکنش بازار به این سطح برای بازار سرمایه و فعالان بسیار اهمیت دارد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در میان صنایع نیز خودرویی‌ها در چند روز اخیر حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشته‌اند و ابهامات هر چند کوچکی در خصوص روند حرکتی آنها وجود دارد. البته این بلاتکلیفی از جنس معامله‌گری بوده و نشان می‌دهد که این سطح به تعادل و استراحت روندی نیاز دارد و پس از آن قیمت مسیر قالب خود را پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: به طور کلی محدوده تعادلی یک میلیون و ۶۵۰هزار واحد تا یک میلیون و ۶۷۰هزار واحد پیشروی بازار قرار دارد. به این معنا که بازار در این محدوده به تعادل خواهد رسید. البته امکان دارد پایین‌تر و حتی بالاتر از این نقطه نیز قرار بگیرد. بنابراین از این فضا به عنوان خط معیار بورس یاد می‌شود و هر آنچه که در این محدوده اتفاق بیفتد رفتار معاملی بازار در آینده را مشخص می‌کند.

دیبا خاطرنشان کرد: اگر بازار رشد شارپی را داشته باشد به دنبال آن افت شارپی نیز خواهد داشت و بالعکس اگر بازار رفتاری تعادلی در پیش بگیرد، افت‌ و خیز آن نیز تعادلی خواهد بود. در مجموع کلیت بازار رونقی نسبی پیدا کرده و به نظر می‌رسد این روند ادامه یابد.

پیش بینی بورس فردا 22 فروردین 1401

پیش بینی بورس فردا ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱

طبق پیش بینی کارشناسان، با توجه به اینکه بورس در محدوده متعادلی قرار دارد و بازار کف‌های قیمتی جدیدی برای خود شناسایی کرده انتظار می‌رود روند تعادلی بورس بیش از پیش بهبود یابد و خریداران حضور فعالی در معاملات داشته باشند. همچنین به نظر می‌رسد صنایع همچنان با سودآوری همراه باشند و در مدار صعودی باقی بمانند.

به زعم اغلب کارشناسان، با توجه به حجم و ارزش معاملات بورس امروز انتظار می‌رود روند مثبت بازار ادامه یابد و خریداران بالقوه بورس همچنان در معاملات حضور داشته باشند. با توجه به اینکه بورس امروز برخلاف انتظار متعادل معامله شد و صف فروش‌ها جمع‌آوری شد انتظار می‌رود روند معاملاتی بهتری در انتظار بازار سرمایه و سهامداران باشد.

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز برخلاف انتظار اغلب تحلیلگران روند متفاوتی را رقم زد و در مداری تعادلی حرکت کرد. در ابتدای معاملات عرضه‌ها به نسبت بیشتر بود و با رسیدن به انتهای بازار تعادل در معاملات رونق یافت.

وی افزود: در معاملات امروز اقبال با سهام کوچک و متوسط بازار بود و خودرویی‌ها همانند روزهای گذشته معاملات خوبی را برای خود رقم زدند. به طور کلی در اغلب گروه‌ها شاهد خرید خوب سهامداران در بازه‌های منفی قیمتی سهام بودیم و صف فروش‌ها توسط عده‌ای از سهامداران جمع‌آوری میشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد کف جدیدی برای بازار شناسایی شده و در کف‌های پایین قیمتی خریداران بالقوه‌ای برای صنایع مختلف وجود دارد.

وی بیان کرد: همچنان صنایع دارویی، زراعتی و حمل و نقل در سودآوری پیشرو بوده و با اقبال سهامداران همراه شدند. با توجه به حجم و ارزش معاملات بورس امروز به نظر می‌رسد بورس فردا روند معاملاتی بهتری داشته باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار