پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 6 تیر 1401، متاسفانه امروز نیز بازار بورس با روند منفی و نزولی همراه شد. شاخص کل نزدیک به ۱۹ هزار واحد و شاخص کل هم وزن نیز نزدیک به ۵ هزار واحد افت کرد. طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه؛ نمادهای «فملی»، «فولا...

 به گزارش رصد روز، پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱، متاسفانه امروز نیز بازار بورس با روند منفی و نزولی همراه شد. شاخص کل نزدیک به ۱۹ هزار واحد و شاخص کل هم وزن نیز نزدیک به ۵ هزار واحد افت کرد. طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه؛ نمادهای «فملی»، «فولاد»، «وبملت»، «شستا»، «وامید»، «فارس»، «وغدیر» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱

از اخبار مهم و تاثیر گذار امروز بر بازار سرمایه؛ می توان به از سر گیری مذاکرات ایران و آمریکا؛ البته با میانجی گری اروپا اشاره کرد. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات احیای برجام بعد از ظهر دیروز– شنبه- پس از دیدار با وزیر خارجه ایران در تهران اعلام کرد که مذاکرات بین ایران و آمریکا به میانجی‌گری اتحادیه اروپا در روزهای آینده از سر گرفته خواهد شد.

با توجه به افت بی مهابا شاخص کل و قرار گرفتن در مرز حساس و حیاتی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی؛ بدیهی است که سهامداران به دنبال این باشند که بازار بورس فردا دوشنبه ۶ تیر ماه ۱۴۰۱ چه خواهد شد؟

کاویان عبدالهی؛ کارشناس بازار سرمایه روند بازار بورس در روز های آتی را اینگونه پیش بینی کرد : چشم‌انداز توافق و مذاکرات مثبت شده است و بر همین اساس انتظار می‌رود فردا معاملاتی متعادل رو به مثبت داشته باشیم.

این کارشناس معتقد است که محقق شدن مذاکرانت تاثیر مثبتی بر صنایع خودرویی و بانکی خواهد داشت. یعنی این صنایع با انجام توافق به صورت مستقیم تاثیر می‌گیرند و سبزپوش می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با وجود اینکه بازار در روزهای اخیر با روندی منفی همراه بود، اما من فکر میکنم این شرایط کوتاه مدت خواهد بود و بورس به روند صعودی باز می‌گردد. اما در این زمینه، نرخ بهره می‌تواند موضوعی اثرگذار باشد. زیرا افزایش نرخ بهره می‌تواند موجب ایجاد افت در بازار شود.

عبدالهی در پایان گفت: در کل مذارکات برجام بر بازار بورس تاثیر مثبت خواهد داشت برخی سهم های مستقیم و برخی دیگر غیر مستقیم از این مذاکرات سود خواهند برد.

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 6 تیر 1401

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار