پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ ، شاخص کل در روز شنبه سطح یک میلیون ۵۰۰ هزار واحدی را از دست داد و این محدوده یکی از مهم‌ترین سطوح بازار بود، با از دست رفتن این محدوده شاهد ریزش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل در بازار امر...

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ ، شاخص کل در روز شنبه سطح یک میلیون ۵۰۰ هزار واحدی را از دست داد و این محدوده یکی از مهم‌ترین سطوح بازار بود، با از دست رفتن این محدوده شاهد ریزش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل در بازار امروز بودیم، بر اساس تحلیل تکنیکالی که در گزارش روزانه بازار بورس انجام شده پیش بینی اصلاح شاخص تا محدوده یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد را خواهیم داشت، یعنی برای بازار فردا احتمال اصلاح هفت هزار واحدی را خواهیم داشت، در صورتی که میزان اصلاح بیش از این مقدار شود شرایط برای بازار دشوار خواهد شد که این موضوع می‌تواند منجر به اصلاح بازار تا محدوده یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد شود.

پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱

 

امروز شاهد خروج پول به میزان ۷۹۲ میلیارد تومان بودیم، سرمایه‌هایی که می‌تواند محرکی برای رشد اقتصاد در بستر بازار سرمایه باشد به سمت سوداگری در سایر بازارها حرکت خواهد کرد، در تورم‌های شدید دوسال اخیر بازار سرمایه نه تنها پا به پای آنها رشد نکرده است بلکه شاهد تداوم روند نزولی در این بازار هستیم، محصولات شرکت با قیمت‌های بالاتری در حال فروش است و وضعیت سودآوری آن‌ها بهتر شده اما استقبال به سمت بازار سرمایه کاسته شده است.

به باور بسیاری از سهامداران اوضاع بازار سرمایه به شکلی پیش می‌رود که نمی‌توان نسبت به آینده سرمایه‌گذاری در این بازار برنامه‌ریزی دقیقی داشت. کارشناسان نیز معتقدند دولت با اعمال نظر در بخش‌های مختلف بازار مانع رشد طبیعی شاخص می شود. در حقیقت به باور تحلیلگران شاخص کل عموما نمی تواند معیار مناسبی برای تحلیل وضعیت بازار باشد. از همین رو توصیه می شود برای پیش بینی و ترسیم چشم انداز بازار سهام از مولفه هایی مانند شاخص هم وزن استفاده شود

از سوی دیگر قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها نیز کاهش پیدا کرده است. برخی از کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که این موضوع می‌تواند اقبال سهامداران نسبت به خرید سهام این گروه کاهش دهد و به نوعی این صنایع را وارد چرخه نزولی کند.

برای بازار بورس فردا پیش بینی می شود بازار متعادل و با سمت و سویی منفی دنبال شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط