پیش بینی بورس فردا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا 22 فروردین 1400 نیز از روند منفی بازار حکایت دارد. با توجه به الگوهای موجود در نمودار شاخص کل روند تکنیکالی شاخص بیش از همه به چشم می آید.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ نیز از روند منفی بازار حکایت دارد. با توجه به الگوهای موجود در نمودار شاخص کل روند تکنیکالی شاخص بیش از همه به چشم می آید. نکته ای که باید در باره شاخص کل گفت این است که ما در حال حاضر در یک کانال صعودی قرار داریم. گواه این حرف نوع کف سازی شاخص . نوع سقفهاییست که مشاهده می شود. کف شاخص صعودیست و سقف شاخص نیز در حال حاضر شیب صعودی دارد و تا زمانیکه کف قبلی شاخص که یک میلیون و ۱۶۷ هزار واحد بود شکسته نشود نمی توان از ریزش گفت بلکه همچنان باید از کف سازی و پولبک استفاده کرد.

 

پیش بینی بورس فردا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

 

ابر ایچیموکو و سایر روشهای تحلیلی اولین حمایت مهم شاخص را روی محدوده یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحد نشان می دهند بنابراین باید گفت که با این شرایط نیز همچنان کف شاخص روند صعودی خود را حفظ می کند اما موضوع دیگری که در این باره باید مد نظر قرار داد به کندل شماریهاست. کارشناسان تکنیکالی به سه عدد ۹ ، ۱۷ و ۳۵ در کندل شماری اعتقاد دارند. نگاهی به عوض شدن رویه های شاخص نیز مؤید همین نوضوع است بنابراین با توجه به اینکه در ۹ کندل قبلی شاخص منفی را تجربه کردیم باید گفت اعتبار ۹ کندل از دست رفته و حالا باید به اعتباری ۱۷ کندل توجه کنیم پس با این حستب کف سازی شاخص تا یک میلیون و ۲۴۰ هزار محتمل است که اگر این حمایت از دست بورد احتمالا باید شاخص را تا یک میلیون و ۷۰ هزار یا یک میلیون و ۵۰ هزار ببینیم.

 

 

حمایت حقوقی ها در بازار نیز آنچنان که باید ملموس نبوده و همانطور که قبلا نیز گفته شد قرارداد تجاری ۲۵ ساله ایران و چین با توجه به مواردی که بیان شد فعلا تأثیری در روند ارز و تولید نخواهد داشت بنابراین نمی توان به امید این مسئله برای شاخص امیدواریهای خاص در نظر گرفت. آنچه که در حال حاضر بیشترین تأثیر را در روند شاخص دارد اولا به حمایت حقوقی ها مربوط می شود و دوماً به مسائل سیاست داخلی بر می گردد که انتخابات پیش رو مهمترین بزنگاه آن است. در این شرایط دو فرض را باید در نظر گرفت اول اینکه در شروع دولت جدید شاهد بورسی پر نوسان خواهیم بود و در دولت بعدتر یعنی چهارساله دوم هر دولتی رشد بورس را مشاهده می کنیم این اتفاق در ادوار گذشته نیز پایه ثابت اتفاقات بورس بوده بنابراین باید گفت جو روانی و مسائل داخلی مهمترین مسئله در بورس کشور است.

 

پیش بینی بورس فردا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ از نگاه کارشناسان 

 

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند بازار در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و با توجه به مشکلات زیادی که در آن وجود دارد روند منفی آن ادامه‌دار است. اما برخی دیگر از کاشناسان، بازار را در شرایطی می‌دانند که نمی‌توان به درستی درباره آن تصمیم گرفت و یا صحبتی کرد.

از آن جمله سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این نکته می‌گوید: نمی‌توان روند بازار را به درستی پیش‌بینی کرد اما با توجه به روندی که بازار در هفته گذشته ثبت کرده احتمال دارد که روند منفی همچنان ادامه داشته باشد.

نصیرزاده با اشاره به اینکه سیگنال مثبتی برای بازگشت بازار دیده نمی‌شود اظهار کرد: روند منفی در تعداد زیادی از نمادها ادامه دارد اما امکان دارد نمادهای فلزی در جریان هفته به تعادل نسبی برسند.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه درباره ادامه روند بازار سهام در هفته جاری توضیح داد: در بازار شرایط و جو مناسبی وجود ندارد، با توجه به ارزش و حجم معاملاتی که امروز (۲۱ فروردین) ثبت شد، امکان مثبت شدن بازار حداقل برای فردا ممکن نیست.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه دامنه نوسان را به ضرر بازار می‌دانند. معتقدند اگر برای سیاست‌گذاران تا حدودی کنترل شاخص و عدم ریزش ناگهانی آن مهم است، وجود دامنه نوسان برای آن‌ها بسیار مفید است؛ زیرا شاخص بازار با وجود دامنه نوسان ریزش زیادی را ثبت نمی‌کند، همانطور که در جریان معاملات امروز ( شنبه) با وجود بیش از ۳۰۰ نماد منفی در بورس، شاخص تنها ۹ هزار واحد ریزش داشت.

 

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

عباس

پاسخ دادن

۲۲ فروردین ۱۴۰۰


سلام کارشناسان عزیز مثل اینکه خودتان هم سر گمین دیگه امیدی به پیش بینی بورسی حضرات نیست