پیش بینی بورس فردا ۳ مهر ۱۴۰۰

به گزارش اختصاصی رصد روز ، متأسفانه روز چهارشنبه علیرغم اینکه از تمام اندیکاتورها و تحلیلها می شد مثبت بودن بازار را ارزیابی کرد اما جو روانی غالب بر بازار مانع از تحقق این مسئله شد و در نهایت شاهد بازار منفی بودیم که البته روی قیمتهای نه...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، متأسفانه روز چهارشنبه علیرغم اینکه از تمام اندیکاتورها و تحلیلها می شد مثبت بودن بازار را ارزیابی کرد اما جو روانی غالب بر بازار مانع از تحقق این مسئله شد و در نهایت شاهد بازار منفی بودیم که البته روی قیمتهای نهایی خیلی اثرگذار نبود. نگاهی به وضعیت فعلی نمودار بازار سرمایه نشان میدهد که بخشی از اصلاح بازار مانده و تا آن روز احتمالا نوسانات دیگری را شاهد خواهیم بود. اما پیش بینی بورس فردا ۳ مهر ۱۴۰۰ بازار را مثبت نشان میدهد بررسی علتهای این مسئله را می توان در چند محور مختلف ارزیابی کرد. پیش بینی بورس فردا شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ همچنین نشان میدهد که دو گروه معاملاتی تحت تأثیر قابل توجه اخبار چند روز گذشته خواهند بود.

جزئیات پیش بینی بورس فردا ۳ مهر ۱۴۰۰

 

در بازارهای مختلف شاهد واکنش های متفاوت به مسئله کاهش قیمت ارز هستیم هرچند که این مسئله بیشتر روی نمادهایی تأثیرگذار است که p/e خوبی دارند از این موضوع متأثر می شوند اما آنچه که در حال حاضر میتوان متصور بود این است که نمادهای خودرویی و دارویی بیشترین واکنش را به تعدیلات قیمت ارز خواهند داشت.

نمادهای خودرویی دو واکنش را تجربه خواهند کرد. اول اینکه کاهش قیمت ارز قدرت خرید مواد اولیه و در نتیجه قدرت تولید را در این گروه افزایش خواهد داد و البته بخشی از خریدهای این گروه را که ارزهای گرانتری انجام شده بود تحت الشعاع خواهد گذاشت. در این بین مسئله واردات خودرو نیز با توجه به اینکه یکی از شروط آن واردات در قبال صادرات خودرو و قطعات خودرویی است این امیدواری را ایجاد میکند که در این گروه شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود هرچند که زیان انباشته خودروسازان زیاد است.

از طرف دیگر نمادهای دارویی نیز با توجه به حذف ارز دولتی در مسیر پوست اندازی هستند به این معنی که قطعاً با این کار قیمت محصولات افزایش پیدا خواهد در این رابطه شاهد دو واکنش متفاوت خواهیم بود اول اینکه با عدم استقبال مردم از این موضوع روبرو هستیم و دوم اینکه وضعیت نقدینگی در این گروه بهبود پیدا خواهد کرد که البته به نظر می رسد در این شرایط گروههای دارویی لاجرم باید به افزایش تولید و رقابتی تر شدن بازار روی بیاورند که این موضوع کمی مسئله افزایش قیمتها را پوشش خواهد داد با توجه به وجود ۳۹ نماد دارویی در بازار بورس این مسئله حتما در روند شاخص نیز اثرگذار خواهد بود.

در مجموع آنچه که می توان از شزرایط بازار دریافت کرد این است که فردا روز مثبتی در انتظار بازار است اما در روز یکشنبه باید منتظر حقوقی ها به آخرین تغییرات بازار باشیم و هفته اول مهر برای بازار سرمایه در روز یکشنبه بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

در پایان پیش بینی بورس فردا شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ می خوانیم ، بررسی نمودار شاخص نیز نشان میدهد که در دوساعت پایانی حمایت خوبی از بازار شد و آخرین کندل روی این نمودار نیز به خوبی گواه این مسئله است. واکنش کندل ها به کف کانال فعلی نیز در چند وقت گذشته صعودی بوده که در این صورت نیز می توان امیدوار به روند صعودی شاخص برای فردا بود.

 

فال روزانه دوشنبه 29 شهریور 1400

مطالب مرتبط

آخرین اخبار