پیش بینی بورس فردا ۴ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش اختصاصی رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۴ مرداد ۱۴۰۰ بعد از تنفسی که در بازار سرمایه ایجاد شده از بیشترین حساسیت برخوردار است و شاید نوع شروع بازار سرمایه بد از ۶ روز تعطیلات الگوی ادامه آن تا پایان هفته باشد. بازار سرمایه در ۳۰ روز...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۴ مرداد ۱۴۰۰ بعد از تنفسی که در بازار سرمایه ایجاد شده از بیشترین حساسیت برخوردار است و شاید نوع شروع بازار سرمایه بد از ۶ روز تعطیلات الگوی ادامه آن تا پایان هفته باشد.

بازار سرمایه در ۳۰ روز گذشته عملکرد مناسبی را از خود به جا گذاشت به گفته برخی از کارشناسان باید انتظار داشت که تورم پایه در دولت جدید از ۳۵ درصد آغاز شود و احتمالا بورس در حال پیش خور کردن آن است.

جزئیات بیشتر پیش بینی بورس فردا ۴ مرداد ۱۴۰۰

 

آنچه که باعث شکل‌گیری این روند در بازار سرمایه شده به دلیل عدم شکل گیری ساختار دستوری و عدم به گوش رسیدن خبرهای خوب و درست از برجام است ما در حال انتقال دولت هستیم و این مسئله باعث می شود که کمترین میزان دخالت و دستورات در بازار سرمایه تعیین کننده باشد.

 

روند فعلی بازار سرمایه بدون از خبرهایی که برای برجام مورد انتظار است نشان می‌دهد مجامعی که در چند وقت گذشته برگزار شده و سودی که در بین سهامداران حقیقی و حقوقی پخش شده انتظارات مثبتی را در بازار بورس شکل داده است. می توان انتظار داشت که افزایش قیمت‌ها در بازار سرمایه حداقل تا پایان تابستان ادامه داشته باشد اما در این میان کاهش های سنگین نیز دور از انتظار نیست.

 

در حال حاضر در بازار سرمایه گروه های پالایشی و پتروشیمی در کنار گروه‌های سیمانی و مواد غذایی با توجه به اخبار افزایش قیمت محصولات این گروه ها اتفاقات خوبی را می‌توانند رقم بزنند. چند نماد در این گروه ها به شدت مستعد رشد هستند.

 

رشد ۱۲ درصدی بازار سرمایه طی یک ماه گذشته با وجود همه اتفاقاتی که شاهد بودیم کم و بیش سیگنال بازگشت اعتماد به بازار بورس را مخابره می‌کند بررسی گروه‌های مختلف نشان می‌دهد که نمادهای کوچک در کنار گروه هایی که گفته شد می‌توان روند رو به رشد خوبی را داشته باشند.

البته مسئله ای که در حال حاضر نبض بازار بورس را در اختیار گرفته است به موضوع برگزاری مجامع شرکت‌ها مربوط می‌شود که در آن وضعیت تولید و سود عملیاتی آنها را مطلوب نشان می‌دهد بنابراین جو روانی در کنار مسائل که گفته شد عمده تحولات را در بازار سرمایه رقم می‌زند گزارشات مجامع که اثرگذاری خود را بر روی روند معاملاتی نشان داده است باعث شده تا یک بار دیگر بررسی نمادهای شاخص ساز و دلاری در دستور کار قرار گیرد نوسانات قیمت دلار در چند وقت گذشته نتوانسته نمادهای دلاری را دستخوش تغییرات آنچنانی کند.

برای ادامه بازار در هفته پیش رو می‌توان انتظار داشت که نمادهای گروه هایی که گفته شد حاشیه امن خوبی داشته باشند اما سایر نمادها می توانند با ریزش هایی همراه باشند.

 

مطالب مرتبط