پیش بینی بورس فردا ۹ آذر ۱۴۰۰

به گزارش رصد روز ، مذاکرات وین نقطه فراز و فرود بازار سرمایه خواهد بود. تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با پیش شرط رفع تمامی تحریم های آمریکا که قابل راستی آزمایی باشند پا به این دور از مذاکرات گذاشته و طرفهای دیگر هم قطعاً شرایطی خواهند...

به گزارش رصد روز ، مذاکرات وین نقطه فراز و فرود بازار سرمایه خواهد بود. تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با پیش شرط رفع تمامی تحریم های آمریکا که قابل راستی آزمایی باشند پا به این دور از مذاکرات گذاشته و طرفهای دیگر هم قطعاً شرایطی خواهند داشت که البته مواضع منطقی کشورمان مبنی بر لغو تمامی تحریم های ظالمانه آمریکا مقدم بر هر مسئله دیگری خواهد بود. پالس های قبل از مذاکرات هرچند که بسیار قابل توجه بود اما جو روانی حاکم بر بازار سرمایه مانع از درک درست آن شد. پیش بینی بورس فردا ۹ آذر ۱۴۰۰ همچنین از وضعیت نامشخص بازار حکایت می کند وشعیتی که اگر ادامه پیدا کند باید شاخص را تا محدوده ۱ میلیون و ۳۴۰ هزار برآورد کرد.

پیش بینی بورس فردا ۹ آذر ۱۴۰۰

 

سیگنالهای قوی قبل از مذاکرات مانند افزایش فروش نفت ، بهبود شرایط فروش ، گشایش های ارزی همگی از مواردی بودند که می توانست راهگشای شرایط فعلی بازار باشد اما عملاً هیچ یک از گروههای معاملاتی این پالس ها را درک نکردند زیرا کاهش ارزش پول سرمایه گذاران با توجه به روند ریزشی شاخص مهمترین دلیل خروج پول از بازار سرمایه بود.

نکته عجیب اینکه با افزایش ۴۸ درصدی صادرات نفت کشورمان و افزایش قیمت آن نمادهای پتروشیمی و نفتی به آن واکنش مؤثر نشان ندادند و همانطور که مشاهده شد در پایان معاملات ۸ آذر ۱۴۰۰ گروه محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی با خروج قابل توجه پول حقیقی روبرو شدند.

در خلال مذاکرات جهت رفع تحریم برخی از شانتاژها مانند مانور کذایی رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران جهت اعمال فشار بیشتر بر ایران روند رسیدن به یک نتیجه مطلوب را با چالش همراه ساخت اما پافشاری کشورمان درباره رفع تحریم ها می تواند گشایش های زیادی را منجر شود به شراط آنکه در پایان مذاکرات شاهد خروجی مناسب باشیم.

در پایان پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ می خوانیم ، بلاتکلیفی بازار در کنار آینده نامشخص مذاکرات همچنان روند این هفته بازار را در فاز اصلاحی (ریزشی) قرار خواهد داد و در صورت نتیجه بخش نبودن مذاکرات باید شاهد رشد نمادهای دلاری باشیم.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار