پیش بینی بورس هفته آینده شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

طبق تحلیل کارشناسان، به نظر می‌رسد با بازاری متعادل روبه‌رو هستیم و این تعادل در هفته آینده مجددا موجی از تقضا در بازار را شکل خواهد داد. در این به نظر می‌رسد می‌رسد تنها ترس بازار از تغییر قوانین دولتی ها است که هر زمان بازار به گروهی شد...

به گزارش رصد روز، پیش بینی بورس هفته آینده شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، طبق تحلیل کارشناسان، به نظر می‌رسد با بازاری متعادل روبه‌رو هستیم و این تعادل در هفته آینده مجددا موجی از تقاضا در بازار را شکل خواهد داد. در این به نظر می‌رسد می‌رسد تنها ترس بازار از تغییر قوانین دولتی ها است که هر زمان بازار به گروهی شدیدا اقبال نشان داده با گزارشات غافلگیر کننده روبرو شده است.

پیش بینی بورس هفته آینده شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

انتظار می‌رود با متعادل شدن بازار درهفته آینده مجددا شاهد رشد تقاضا در صنایع باشیم. در این بین گروه‌هایی مثل پتروشیمی‌ها و فلزی‌ها هم می‌توانند با گزارشات خوب سالیانه به جمع پر تقاضاهای بازار اضافه شوند.

مسعود میرزا باقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند بورس را بررسی کرد و گفت: بورس در  قرن جدید با تقاضای بسیار خوب خرید از طرف خریداران مواجه شد و عمده این تقاضا در دو گروه پالایشی و خودرویی بود. در گروه خودرو خریداران به امید رفع تحریم‌ها و البته دستور رییس جمهور مبنی بر واگذاری سهام دولتی در دو خودروساز بزرگ کشور خریدار بودند.

وی افزود: از آنجا که ارزش‌گذاری سهام این بلوک‌ها به شدت به ارزش زیرمجموعه‌های خودروسازان باز می‌گردد به طوری‌که سهام سرمایه‌گذاری سایپا و سرمایه‌گذاری رنا و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو شدیدا مورد توجه بازار بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: پالایشی‌ها نیز در ادامه بحران اوکراین و بالا رفتن کرک‌ها و افزایش قیمت نفت یکی از ماه‌های رویایی طی چند سال اخیر را برای خود به وجود آورد. در این میان به نظر می‌رسد تنها ترس بازار از تغییر قوانین دولتی ها است که هر زمان بازار به گروهی شدیدا اقبال نشان داده با گزارشات غافلگیر کننده روبرو شده است. ظاهرا اگر این عدم اطمینان رفع شود همچنان تقاضا در این گروه بالا خواهد بود.

وی بیان کرد: اما در انتهای هفته فشار عرضه به تدریج  افزایش یافت و ذخیره سودهای کسب شده در کوتاه‌مدت از سوی صندوق‌ها و سهامداران خرد حس شد. به گونه‌ای که در عمده بازار فشار عرضه محسوس بود.

میرزاباقری در پایان افزود: برای هفته بعد انتظار می‌رود با متعادل شدن بازار کم کم دوباره شاهد رشد متعادل در گروه‌های پر تقاضای بازار باشیم. در این بین گروه‌هایی مثل پتروشیمی‌ها و فلزی‌ها هم می‌توانند با گزارشات خوب سالیانه به جمع پر تقاضاهای بازار اضافه شوند.

پیش بینی بورس هفته آینده

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار