پیش بینی بورس یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

پیش بینی بورس شنبه 27 شهریور 1401، شاخص کل بورس تهران امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ با افتی بیش از چهار هزار واحدی به پایین‌ترین سطح در سال جاری رسید. این افت شاخص باعث ثبت رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحدی روی تابلوهای بازار سهام شد. شاخص هم‌وزن نیز...

به گزارش رصد روز، پیش بینی بورس شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ با افتی بیش از چهار هزار واحدی به پایین‌ترین سطح در سال جاری رسید. این افت شاخص باعث ثبت رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحدی روی تابلوهای بازار سهام شد. شاخص هم‌وزن نیز با افتی اندک در محدوده ۴۰۴ هزار واحدی تثبیت شد.

مجموع ارزش معاملات خرد در پایان امروز به بیش از دو هزار و سیصد میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۹۶ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

پیش بینی بورس یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

بازار سرمایه در سومین هفته شهریور ۱۴۰۱ با اتفاقات ناخوشایندی همراه شد. سهامداران در روزهای اخیر شاهد افت قابل توجه شاخص بورس تهران بودند. به نحوی که تابلوهای بورس این هفته کمترین رقم شاخص را در طول سال جاری به ثبت رساندند. این شرایط باعث دلسردی و نگرانی سهامداران نسبت به آینده بازار شده است. به گونه‌ای که جمعی از فعالان بازار سرمایه روز دوشنبه گذشته مقابل ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادار تجمعی را برگزار کردند.

مطالبه‌ای که از سوی سهامداران معترض در این تجمع مطرح شد رسیدگی هرچه سریعتر به وعده‌هایی است که ابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ ارائه می‌کرد. ده وعده اساسی که از دید اهالی بازار سرمایه با وجود گذشت بیش از یکسال تقریبا هیچ یک اجرایی نشده است.

حالا به نظر می‌رسد با توجه به اتفاقاتی که پیرامون پرونده هسته‌ای ایران رقم می‌خورد اوضاع به سود بازار رقم نخواهد خورد. از همین رو سهامداران نیز انتظار دارند دولت سیزدهم طبق وعده جلوگیری از گره خوردن اقتصاد به برجام، اقدام به رفع مشکلات بورس کند.

البته از دید کارشناسان ایجاد رونق در بورس بدون حصول توافق و رفع تحریم‌ها تقریبا غیرممکن است. اما سهامداران این انتظار را دارند که ابراهیم رئیسی روی قولی که به طرفداران بورسی‌اش داده بود را تحقق بخشد. هرچند به نظر می‌رسد اوضاع بازار سرمایه به گونه‌ای رقم خورده که گشودن هر یک از گره‌های افتاده در کار بورس تهران به این سادگی‌ها امکان گشایش نخواهند داشت.

پیش بینی بورس شنبه 27 شهریور 140۱

پیش بینی بورس شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه گفت: معاملات بورس یک‌شنبه منفی خواهد بود. اگر آخرین معاملات روز چهارشنبه را نگاه کنیم؛ آخرین معامله‌ها پایین‌تر از قیمت پایانی است. به همین واسطه همه نمادها در منفی فردای خود معامله می‌شوند، حتی نمادهایی که مثبت بودند مثل خودرویی‌ها تاثیر منفی می‌گذارند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: روند رکودی بازار اواخر مهر ماه و آوایل آبان ماه می‌تواند حالت بهتری به خود بگیرد و به نوعی جذب نقدینگی را شروع کند.

ابهامات بازار سرمایه باعث شده که نقدینگی وارد بازار نشود و روزانه شاهد خروج نقدینگی از این بازار باشیم. در حال حاضر کاهش یک ابهام می‌تواند به نفع بورس باشد و به رشد آن کمک کند.

برای مثال مشخص شدن نتیجه مذاکرات برجام و قیمت دلار دو سیگنال قوی هستند که توانایی ایجاد یک روند صعودی متداوم را برای بازار سرمایه دارند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار