پیش بینی بورس ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

پیش بینی بورس 12 مرداد 1400 با توجه به ورود پول حقیقی به بازار می تواند از بازار سبز رنگی حکایت داشته باشد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بورس امروز همانطور که پیش بینی می شد با کاهش همراه بود. این اتفاق بعد از چند روز متوالی رشد کاملا قابل دریافت بود. امروز در بازار بورس و فرابورس ۲۸۲ نماد مثبت بودند و ۳۸۵ نماد نیز روز قرمزپوشی را سپری کردند. شاخص ۳۰ شرکت بزرگ نیز امروز ۷۳ هزار و ۶۷۸ واحد بود که نسبت به روز قبل ۰.۲۷ درصد کاهش را نشان می دهد. امروز دابور بیشترین بازدهی و پلاست کمترین بازدهی را داشتند. پیش بینی بورس ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ با توجه به ورود پول حقیقی به بازار می تواند از بازار سبز رنگی حکایت داشته باشد. آنچه که در حال حاضر از شرایط حاکم بر بازار بر می آید اوج گیری مجدد نمادهای بزرگ و متوسط است. صدرنشینی میدکو در رأس نمادهای تأثیرگذار بر وضعیت شاخص به خوبی گواهی میدهد که علیرغم اصلاح برخی نمادهای بزرگ اما همچنان می توان به تأثیر گذاری آنها که موتور محرکه بازار سرمایه هستند امیدوار بود.

 

پیش بینی بورس ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

 

بررسی بازار امروز در یکساعت پایانی حکایت از بلاتکلیفی بازار می داد اما برخلاف دیروز که حجم قابل توجهی پول حقیقی از بازار خارج شد امروز نه تنها که این اتفاق نیفتاد بلکه شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و باید اذعان کرد این مسئله همزمان با روی کار آمدن دولت رئیسی سیگنالهای مثبتی را به بازار می فرستد.

مقاومت خاصی فعلا پیش روی بازار سرمایه دیده نمی شود اما کف سازی برخی نمادها برای پیشروی احتمالا مقاومت زمانی برای رشد شاخص ایجاد خواهد کرد. به لحاظ بنیادی تقریبا ۹۰ درصد نمادهای بازار آماده رشد هستند و در بازار فردا و پس فردا می توان این مسئله را مشاهده کرد. ضمن اینکه نباید فراموش کرد گروه شیمیایی و دارویی با توجه به جدی شدن بحث کرونا پتانسیل بالقوه ای برای رشد دارند و احتمالا طی یکی دو هفته آینده شاهد این اتفاق خواهیم بود.

تقارن دو موضوع با هم یعنی روی کار امدن دولت جدید و اتفاقاتی که در موضوع کرونا شاهد آن هستیم سبب خواهد شد که شاهد افزایش تولید در بسیاری از واحدهای تولیدی فعال در بازار سرمایه و صنایع وابسته به آن باشیم بنابراین می توان گفت بازار سرمایه فردا روز متعادلی را سپری خواهد کرد که البته تمایل بیشتری به سبز شدن دارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط