پیش بینی بورس ۶ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش اختصاصی رصد روز ، حرفهای وزیر پیشنهادی نفت در جلسه ببرسی صلاحیت وزاری پیشنهادی سیگنال مهمی را به بازار سرمایه مخابره می کند. امروز بعد اولین واکنش بازار سرمایه به حرفهای وزیر پیشنهادی اینطور رقم خورد که نماد فارس که در روز قبل جز...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، حرفهای وزیر پیشنهادی نفت در جلسه ببرسی صلاحیت وزاری پیشنهادی سیگنال مهمی را به بازار سرمایه مخابره می کند. امروز بعد اولین واکنش بازار سرمایه به حرفهای وزیر پیشنهادی اینطور رقم خورد که نماد فارس که در روز قبل جزو نمادهای ثبت تأثیرگذار در شاخص بود امروز منفی به کار خود پایان دهد. وزیر پیشنهادی نفت در مجلس بیان کرد:برای فروش نفت از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کند اما در کنار آن روش تهاتر نفت با کالا و سرمایه گذاری در کشور هم وجود دارد. این یعنی بازار سرمایه فعلا باید به رشد امیدوار باشد یرا عدم ورود دلار به بازار علیرغم فروش نفت و رفع نشدن تحریم ها همچنان وضعیت ارزی کشور را تورمی میتوان متصور بود و افزایش نرخ ارز همچنان ادامه خواهد داشت بنابراین برای پیش بینی بورس ۶ شهریور ۱۴۰۰ باید گفت بازار با اصلاح روبرو خواهد بود و بازار روز شنبه حکایت از ریزش دارد. اما با توجه به چیزی که گفته شد میتوان گفت این ریزش ادامه دار نخواهد بود و در حد اصلاح می تواند یکی دو روز ابتدایی هفته آینده بازار را تحت الشعاع قرار دهد و پس از آن دوباره کانال صعودی به مسیر خود ادامه میدهد. پیش بینی بورس فردا ۶ شهریور ۱۴۰۰ همچنین نمادهای سه گروه پتروشیمی ، کانه های فلزی و گروه بانکی را جزو گروههای لیدر بازار می بیند.

پس از پایان رأی اعتماد مجلس به وزاری پیشنهادی و تأخیر فعالان بازار برای ارزیابی های اولیه میتوان روند معاملات را با کاهش سرعت در حجم معاملات متصور بود. وزرای اقتصاد ، نفت و صنعت که جزو وزرای تأثیرگذار در آینده بازار سرمایه هستند متفق القول به سر و سامان دادن به بازار و جبران زیان های سهامداران اذعان دارند و این مسئله را می توان از نظرات آنان دریافت کرد اما برای اینکه میزان دخالت دولت در بازار سرمایه کاهش پیدا کند باید سیاست های انقباضی و واسطه گری دولت به حداقل ممکن برسد.

در پایان پیش بینی بورس فردا ۶ شهریور ۱۴۰۰ میخوانیم ؛ بنابراین باید امیدوار بود که بازار سرمایه در دور جدید فعالیت خود بعد از ریزش های مداوم با توجه به روحیات دولت سیزدهم امکان استفاده از ظرفیت های پنهان دستکاری بازار را نخواهد داشت یا این موضوع به حداقل ممکن می رسد بنابراین شاخص در روزهای آینده علیرغم اصلاحات برآیند مثبتی خواهد داشت که با آن میتوان اذعان کرد شاخص با توجه به شرایط امروز ریزشش بیش از اصلاح نخواهد بود.

برخی کارشناسان نیز اعتقاد دارند صنایع کوچک در هفته آینده پیشتاز خواهند بود و در مقابل این گروه عده ای بر این عقیده اند که نمادهای دارویی و غذایی جزو لیدرهای بازار هستند و کلیت بازار در هفته آینده مثبت است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

ساینس هاب

پاسخ دادن

۰۴ شهریور ۱۴۰۰


لطفا در مورد شاخص هم وزن هم تحلیل بذارید

آخرین اخبار