پیش بینی قیمت دلار فردا پنج شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

برخلاف انتظارات دلار دوباره به مدار صعودی بازگشت و درحالی‌که روز دوشنبه سطح ۲۶۹۵۰تومان را هم لمس کرده بود در بازار امروز تحت تاثیر ابراز نگرانی آژانس اتمی از تضعیف جدی وظایف نظارتی‌اش در ایران به ۲۷۷۵۰تومان رسید.

به گزارش رصد روز،  پیش بینی قیمت دلار فردا ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ . برخلاف انتظارات دلار دوباره به مدار صعودی بازگشت و درحالی‌که روز دوشنبه سطح ۲۶۹۵۰تومان را هم لمس کرده بود در بازار امروز تحت تاثیر ابراز نگرانی آژانس اتمی از تضعیف جدی وظایف نظارتی‌اش در ایران به ۲۷۷۵۰تومان رسید.

 دلار از ابتدای هفته با فاصله گرفتن از سطح ۲۷۲۵۰تومان مسیر نزولی پیش گرفت و در ساعاتی از معاملات روز دوشنبه به ۲۶۹۵۰تومان هم رسید و انتظار می‌رفت با فروکش کردن انتظارات تورمی و کاهش حجم خرید‌ها دلار در این کانال تثبیت شود؛ اما روز گذشته رفتار بازار تغییر کرد و روند افزایشی دلار در معاملات پشت خطی شروع شد و نهایتا تا پایان روز با قیمت ۲۷۳۸۰تومان در بازار نقدی و ۲۷۵۵۰تومان در معاملات فردایی بسته شد.

اما برای بررسی چرایی بازگشت دلار به مدار صعودی بعد از ثبت کانال ۲۶هزار تومان، باید به اخبار سیاسی منتشر شده طی روز گذشته اشاره کرد؛ طی یکماه گذشته قیمت دلار در بازار تهران تحت تاثیر تنش‌های افغانستان و بسته شدن بازار ارز هرات فاز افزایشی گرفته بود اما هفته پیش با بازگشایی این بازار، دلار اندکی افت قیمت داشت تا اینکه روز گذشته در پی معرفی کابینه دولت طالبان، انتظارات تورمی معامله‌گران مجددا بالا رفت و دلار واکنش نشان داد.

همچنین دیروز وال‌استریت ژورنال در گزارشی به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که پس از تعلیق برخی بازرسی‌های این نهاد از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، وظایف نظارتی‌اش در این کشور به طور جدی تضعیف شده است.

اما اگر باتوجه به سیگنال‌های مثبت هفته پیش، مجددا جو احتیاطی به بازار برگردد دلار به سطح ۲۷۵۰۰تومان عقب‌نشینی خواهد کرد و بعد از آن با خروج دوباره خریداران شاهد بازگشت دلار به مرز ۲۷هزار تومان خواهیم بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط