پیش بینی قیمت دلار فردا ۱۰ شهریور ۱۴۰۰

بعد از آنکه روز گذشته قیمت دلار در پی فرمان رییسی برای کنترل بازار ارز با افت حدود ۱۲۰۰تومانی به ۲۷هزار تومان رسید، اما از میانه روز با مقاومت معامله‌گران افزایشی روند نزولی بازار متوقف شد و نهایتا امروز با فشار خریداران نرخ این ارز تا ۲۷...

بعد از آنکه روز گذشته قیمت دلار در پی فرمان رییسی برای کنترل بازار ارز با افت حدود ۱۲۰۰تومانی به ۲۷هزار تومان رسید، اما از میانه روز با مقاومت معامله‌گران افزایشی روند نزولی بازار متوقف شد و نهایتا امروز با فشار خریداران نرخ این ارز تا ۲۷۴۵۰تومان بالا رفت.

دلار پس از دو ماه و نیم افزایش قیمت از کانال ۲۳ به ۲۸هزار تومان، از روز یکشنبه در پی دستور رییس‌جمهور بر کنترل بازار ارز وارد مسیر کاهشی شد و از سطح ۲۸۳۰۰تومان روز شنبه به مرز ۲۷هزار تومان در بازار روز گذشته رسید اما درحالی‌که انتظار می‌رفت با جو پیش آمده روند نزولی تداوم داشته باشد، از عصر دیروز با مقاومت معامله‌گرانی که به این تغییر مسیر بازار تمایل نداشتند رو‌به‌رو و نهایتا دلار با قیمت ۲۷۳۰۰تومان در معاملات پشت‌خطی بسته شد.

در نتیجه با سنگ‌اندازی معامله‌گران افزایشی در مسیر نزولی بازار، امروز قیمت دلار تا محدوده ۲۷۴۵۰تومان بالا رفته و نوسان‌گیران در تلاش هستند با افزایش حجم خرید‌ها در معاملات پشت‌خطی مانع کاهش نرخ این ارز به زیر مرز مقاومتی ۲۷۲۰۰تومان شوند چراکه در این صورت مجددا فروشندگان وارد بازار خواهند شد و این بار احتمال بازگشت دلار به کانال ۲۶هزار تومان بیشتر است.

حالا با این رفت و برگشت دلار، برخی فعالان بازار بر این باورند که روند دو روز گذشته بازار ارز صرفا هیجانی و موقت بوده و از آنجا که هنوز اقدام عملی پیرامون تعیین تکلیف برجام صورت نگرفته و همچنان اظهارات ضد‌ونقیضی نسبت به این موضوع شنیده می‌شود، معامله‌گران در برابر افت قیمت بیشتر قیمت دلار مقاومت خواهند کرد.

از طرفی همچنان بحث تورم فزاینده و کسری بودجه شدید امسال و تاثیر آن بر قیمت دلار جزو موضوعات داغ در بین معامله‌گران ارزی بوده و معتقدند که با این شرایط حتی اگر توافقی هم صورت بگیرد نمی‌توان برای آینده دلار انتظار کاهش قیمت چشمگیری داشت.

در مقابل دسته دیگری از معامله‌گران با تکیه بر اظهارات هفته گذشته معاون رییس‌جمهور مبنی بر گشایش‌هایی در دسترسی به برخی منابع بلوکه شده و همچنین تاکید رییسی بر کنترل بازار ارز، بر این باورند که توقف روند نزولی بازار موقتی است و با اقدامات تیم اقتصادی دولت جدید مقاومت نوسان‌گیران شکسته خواهد شد.

حالا باید دید که تا پایان معاملات امروز با غلبه فشار خریداران به فروشندگان دلار به مدار صعودی بازخواهد گشت و یا نگرانی از ورود پرقدرت بازارساز و کاهش شدید قیمت دلار در روز‌های آینده، خریداران را از بازار بیرون خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران فنی نیز درصورتی که امروز دلار به مرز ۲۷۵۰۰تومان برسد مجددا تمایل به خرید بالا خواهد رفت و تا زمانی که سیگنال کاهشی به بازار نرسد این روند ادامه خواهد داشت، اما چنانچه دلار زیر این سطح نوسان داشته باشد می‌توان به بازگشت بازار به مسیر دو روز گذشته امیدوار شد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار