پیش بینی قیمت دلار فردا ۱۶ شهریور ۱۴۰۰

امروز قیمت دلار تحت تاثیر خبر بازگشایی بازار ارز کابل و احتمال برگزاری مذاکرات در اواخر شهریور، در محدوده ۲۷هزار تا ۲۷۱۰۰تومان نوسان دارد حتی در ساعاتی از معاملات پشت‌خطی، به سطح ۲۶۹۵۰تومان راه پیدا کرد.

به گزارش رصد روز، امروز قیمت دلار تحت تاثیر خبر بازگشایی بازار ارز کابل و احتمال برگزاری مذاکرات در اواخر شهریور، در محدوده ۲۷هزار تا ۲۷۱۰۰تومان نوسان دارد حتی در ساعاتی از معاملات پشت‌خطی، به سطح ۲۶۹۵۰تومان راه پیدا کرد.

 از هفته گذشته تا امروز یعنی بعد از بازگشت دلار به محدوده ۲۷هزار تومان، خریداران تحت تاثیر اخبار موجود مبنی بر احتمال از سرگیری مذاکرات در اواخر شهریور و تاکید رییسی به کنترل بازار، قدرت جابه‌جایی این ارز به نرخ‌های بالا‌تر را نداشتند؛ البته هرچند در برخی روز‌ها قیمت دلار تا ۲۷۲۵۰تومان هم بالا رفت اما به سرعت به مرز ۲۷هزار تومان بازگشت که این کاهش دامنه نوسان دلار نتیجه نگرانی معامله‌گران از خرید و نگه‌داری ارز برای مدت طولانی است.

حالا در پی خبر بازگشایی بازار ارز کابل، قیمت دلار از ظهر دیروز تا حالا بین ۲۷هزار تا ۲۷۱۰۰تومان نوسان دارد و حتی در برخی از ساعات معاملات پشت‌خطی امروز نرخ این ارز تا ۲۶۹۵۰تومان هم پایین آمد و با این روند به نظر می‌رسد انتظارات افزایشی معامله‌گران فروکش کرده است.

البته به گفته یکی از فعالان بازار ارز، اگرچه دلار از کانال ۲۸هزار تومان فاصله گرفته و طی یک هفته گذشته به مسیر قبلی بازنگشته، اما برای تداوم روند نزولی و بازگشت و تثبیت دلار به کانال ۲۶هزار تومان هم لازم است سیگنال مثبت قوی همچون انتشار خبر موثقی درمورد زمان برگزاری دور هفتم مذاکرات، وارد بازار شود؛ زیرا تازمانی که این موضوع تعیین تکلیف نشود و معامله‌گران حس کنند شرایط تغییری نخواهد کرد، مجدد احتمال بالا رفتن انتظارات تورمی و افزایش جسارت خریداران وجود دارد.

پیش بینی قیمت دلار فردا 16 شهریور

در این میان معامله‌گران به روند درهم نیز توجه دارند و باتوجه به اینکه نرخ این ارز در بازار امروز با کاهش جزیی نسبت به دیروز در سطح ۷۳۸۰تومان قرار گرفته، نقش موثری در عقب‌راندن خریداران دلار و کاهش انتظارات خواهد داشت؛ حالا به گفته تحلیلگران فنی، باتوجه به کاهش قیمت دلار به محدوده ۲۶۹۵۰تومان در ساعاتی از معاملات پشت‌خطی، بازگشت این ارز به کانال ۲۶هزار تومان در بازار نقدی امروز از احتمال بالایی برخوردار است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار