پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته اول شهریور ۱۴۰۰

تحولات اخیر در منطقه تاثیری در افزایش قیمت طلا نگذاشته است. بلکه به دلیل نوسان قیمت دلار طلا روز سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ اندکی گران شد. اکنون بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا است چرا که تقاضا برای خرید آن در بازارهای جهانی زیاد شد...

به گزارش رصد روز، طلا در بازارهای جهانی گران شد اما به دلیل تعطیلات اخیر، طلا در بازار ایران روند ثابت پیدا کرد. اما رئیس اتحادیه طلای کرج می‌گوید: اکنون بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا است چرا که تقاضا برای خرید آن در بازارهای جهانی زیاد شده است.

به نظر می‌رسد قدرت گرفتن طالبان در افغانستان قیمت طلا در بازارهای جهانی را دست خوش تغییر کرد. به طوری که انس جهانی طلا در بازارهای جهانی در کانال یک هزار و ۷۸۶ دلار معامله شد.

رئیس اتحادیه طلای کرج معتقد است نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی دو عامل دارد. نخست افزایش سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی و دوم عدم عرضه دلار باعث شده که طلا گران شود.

مسعود ضرابی گفت: تحولات اخیر در منطقه تاثیری در افزایش قیمت طلا نگذاشته است. بلکه به دلیل نوسان قیمت دلار طلا روز سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ اندکی گران شد. اکنون بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا است چرا که تقاضا برای خرید آن در بازارهای جهانی زیاد شده است.

او اظهار کرد: زمانی که تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهان بیشتر شود، طبیعی است که افزایش قیمت طلا تداوم دارد. هر چند که این روزها به دلیل اتفاقات مختلف در کشور از جمله جا به جایی دولت پیش‌بینی در بازار طلا سخت شده است.

طلافروشان همچنین می‌گویند کاهش قیمت طلا در بازار ایران موقتی است و علت این کاهش قیمت‌ تعطیلی واحدهای صنفی و بانک‌هاست.

تحلیلگران جهانی چه می‌گویند؟

روز چهارشنبه سایت اتحادیه طلا به نقل از تحلیلگران وال استریت نوشته بود: «آمار تورم برای طلا مثبت بوده و نشان داده که فشار قیمت ممکن است اوج بگیرد.»

سایت کیتکونیوز هم نوشته است: « تابستان امسال بازار طلا سرمایه‌گذاران را مدام غافلگیر کرده و در جدیدترین حرکت قیمت، این فلز ارزشمند مدت کوتاهی پس از سقوط به پایان مرز ۱۷۰۰ دلار، دوباره صعود کرد.»

اکنون با توجه به تحولات اخیر در منطقه سید مهدی تاج‌داران، رئیس اتحادیه طلا و جواهر بابل پیش‌بینی کرده است که طلا بعد از تعطیلات در بازار ایران گران می‌شود. او گفته بود: « علت کاهش قیمت طلا در بازار ایران تعطیلات اخیر است.»

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط