پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۲ شهریور ۱۴۰۰

اونس جهانی در بازار امروز با افزایش همراه بود و در قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با نوساناتی همراه بودند. کارشناسان بازار طلا و سکه شانسی برای صعود طلا می‌بینند؟

به گزارش رصد روز، اونس جهانی در بازار امروز با افزایش همراه بود و در قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با نوساناتی همراه بودند. کارشناسان بازار طلا و سکه شانسی برای صعود طلا می‌بینند؟

انس جهانی طلا با ناکامی در شکستن مقاومت در مرز ۱۸۰۰ دلار، دچار برخی از هیجانات است و نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه‌ای نشان داد روند قیمت این فلز ارزشمند در کوتاه مدت روشن نیست.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها هفت نفر معادل ۴۷ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و چهار نفر معادل ۲۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای داده و به همین تعداد نظری نداشتند.

 

طلا

 

در این بین، ۹۳۰ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آن‌ها ۴۲۸ نفر معادل ۴۶ درصد به افزایش قیمت طلا و ۳۳۴ نفر معادل ۳۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۶۸ نفر معادل ۱۸ درصد نظری نداشتند.

بدبینی فزاینده در بازار طلا در حالی مشاهده می‌شود که این فلز ارزشمند از ریزش قیمت دو هفته پیش بهبود قوی پیدا کرد اما موفق نشد از مقاومت در سطح ۱۸۰۰ دلار عبور کند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا ۹۰ سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش یافت و در ۱۷۸۴ دلار بسته شد و برای کل هفته ۰.۳ درصد رشد هفتگی داشت.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز به کیتکونیوز گفت: اگرچه طلا فضا برای شکستن سطح ۱۸۰۰ دلار دارد اما رشد تهدیدهای تورمی در فضای رشد اقتصادی ضعیفتر ممکن است پتانسیل رشد قیمت این فلز ارزشمند را در کوتاه مدت محدود کند.

تعدادی از فعالان و کارشناسان هنوز امیدشان به طلا را از دست نداده‌اند. اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: اگر در جریان نشست جکسون هال جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در خصوص برنامه بانک مرکزی برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه محتاط تر از انتظار اقتصاددانان باشد، طلا شانس صعود خواهد داشت.

اقتصادنیوز نوشت:

درصورتی که دلار از مرز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کند سکه می‌تواند به مرز ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد. این رویداد در حالی ممکن است رخ دهد که یک ماه پیش، فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار داشت و شکست محدوده مقاومتی۱۱ میلیون تومانی به ذهن کمتر کسی می رسید.

یک سیگنال صعودی به سکه

دیروز سکه توانست مقاومت ۱۲ میلیون تومانی را به سختی حفظ کند و این مساله سیگنال افزایشی به بازار داد. با این حال، رشد ۱۴ درصدی فلز گران بهای داخلی طی یک ماه، هراس از اصلاح قیمت را بالا برده است و معامله گران با احتیاط بیشتری قدم های خود را برمی دارند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار