پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۳ تیر ۱۴۰۰

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش جزیی تقاضا برای خرید طلا و سکه در نتیجه ثبات قیمت‌ها خبر داد و گفت: مردم مجددا برای سرمایه‌گذاری به بازار طلا آمده‌اند و معتقدم از این اعتماد زیان نخواهند کرد.

به گزارش رصد روز ،نادر بذرافشان با اشاره به دلایل ثبات قیمت طلا و سکه در بازار امروز، اظهار کرد: ارزش اونس جهانی نسبت به آخرین معاملات خود با اندکی افزایش به ۱۷۸۸دلار رسیده اما در مقابل قیمت دلار با کاهش جزیی همراه بوده که این دو عامل یکدیگر را خنثی کرده‌اند و در نتیجه قیمت طلا و سکه در مقایسه با پنجشنبه تغییر چندانی نکرده است.

 پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۳ تیر ۱۴۰۰

 به گفته بذرافشان، طی چند روز گذشته شاهد ورود سرمایه‌گذاران خرد به بازار طلا در نتیجه ثبات قیمت‌ها هستیم که اگرچه حجم معاملات هنوز پایین است اما همین میزان تقاضا هم به معنای اعتماد مجدد مردم به بازار بوده که من معتقدم از این تغییر نظر زیان نخواهند کرد.

این فعال بازار طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها در هفته پیش‌رو بیان کرد: همانطور که قبلا گفته‌ام از نظر من نوسان کاهشی یا افزایشی قیمت طلا و سکه تحت شرایط مختلف بین سه تا هفت درصد خواهد بود و تجربه چند ماه اخیر هم نشان داده که قیمت‌ها به تعادل رسیده و به همین دلیل واکنش چندانی به اخبار مثبت یا منفی نشان نمی‌دهد.

او اضافه کرد: بنابراین چنانچه مذاکرات برجام به سمت روشنی پیش برود و مجددا احتمال توافق در نظر مردم تقویت شود، روند قیمت دلار و طلا نزولی خواهد شد و اگر اخبار منفی ادامه داشته باشد، قیمت‌ها نیز متناسب با شرایط واکنش نشان خواهد داد.

قیمت طلا و سکه ۱۲تیر ماه ۱۴۰۰

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا در پایان با اشاره به قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی در بازار امروز ۱۰میلیون و ۷۵۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۶۰۰هزار تومان است.

به گفته بذرافشان، امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۶۲۴هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم به یک میلیون و ۶۷هزار تومان رسید.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار