پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ فروردین ۱۴۰۱

قیمت سکه امروز ۵ فروردین ۱۴۰۱ نسبت به آخرین معاملات این فلز ارزشمند در سال ۱۴۰۱ روندی افزایشی را پشت سر گذاشته است، اما طلا در همان حدود قیمتی نوسان دارد. به گزارش رصد روز، قیمت طلا نسبت به پیش از شروع سال ۱۴۰۲ و در آخرین روز معاملات روند...

قیمت سکه امروز ۵ فروردین ۱۴۰۱ نسبت به آخرین معاملات این فلز ارزشمند در سال ۱۴۰۱ روندی افزایشی را پشت سر گذاشته است، اما طلا در همان حدود قیمتی نوسان دارد.

به گزارش رصد روز، قیمت طلا نسبت به پیش از شروع سال ۱۴۰۲ و در آخرین روز معاملات روندی افزایشی را طی کرده‌اند، اما طلا همچنان درحال نوسان در همان محدوده قبلی است.

پیش از نوروز خبر توافق ایران و عربستان و همچنین سیگنال مثبت صفر گروسی به ایران باعث کاهش قیمت در بازار فلزات گرانبها شد و حالا باید دید در سال جدید طلا و سکه چه مسیری می‌پیمایند؟

روند قیمت طلا و سکه در کوتاه‌مدت

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: ممکن است در کوتاه‌مدت بازار دوباره فازی کاهشی را تجربه کند، ولی اگر به طور طولانی‌مدت و تا پایان سال ۱۴۰ریال، به واسطه رشد قیمت دلار قیمت طلا و سکه نیز صعودی پیش‌بینی می‌شود. او ادامه داد: اگر شاهد کاهش قیمت دلار نیز نباشیم، ممکن است کاهش انس جهانی بر قیمت طلا و سکه موثر باشد.

طباطبایی همچنین در مورد دلایلی احتمالی برای کاهش قیمت طلا و سکه بیان کرد: فعلا اتفاقی وجود ندارد که بتواند دلار را در مسیر کاهش قرار دهد مگر اینکه توافق جامع و کاملی انجام شود که آن هم به نظر نمی‌آید در کوتاه‌مدت اتفاق بیفتد.

پیش‌بینی دلار و طلا در سال ۱۴۰۲

همچنین پیشتر میلاد صادقی، کارشناس اقتصادی هم در مصاحبه با تجارت‌نیوز در مورد تشریح وضعیت بازار دلار و به تبع آن، طلا گفته بود: این اقتصاد سیاسی ماست که می‌تواند وضعیت سال ۱۴۰۲ را تشریح کند. اگر بخواهیم از دیدگاه متغیرهای کلان وضعیت امسال را مشاهده کنیم اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲ با رشد حدود ۴۳ درصدی نقدینگی مواجه خواهد شد و در کنار آن رشد اقتصادی منفی را برای آن می‌توان برآورد کرد.

وی افزوده بود: از سوی دیگر کاهش شاخص‌های دیگر مانند سهولت کسب و کار نیز پیش‌بینی می‌شود. صادقی عنوان کرده بود: نهایتا تاثیر تمام مواردی که گفته شد خود را در بازارهای مالی، بازارهای دارایی و سرمایه‌ای نشان می‌دهد؛ به طوری که انتظار می‌رود قیمت‌های تعادلی طلا در سال آینده و در سناریوهایی حداقلی برای ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲، حوالی هر گرم دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار گیرد.

وی افزوده بود: این قیمت تعادلی است و ممکن است قیمت‌هایی بالاتر و پایین‌تر را هم ببینیم؛ زیرا انتظار می‌رود در خرداد امسال دوباره تقاضای پول به بالاترین سطح خود برسد یعنی نسبت پول به شبه پول دوباره بتواند سطوح بالاتری را ثبت کند.

قیمت انواع سکه در بازار

قیمت طلا و سکه امروز 5 فروردین 1401

قیمت سکه امامی در حال حاضر به ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است؛ همچنین قیمت سکه بهار آزادی نیز ۲۹ میلیون تومان و قیمت نیم‌سکه نیز ۱۹ میلیون تومان ثبت شده است.

از سوی دیگر قیمت ربع سکه نیز امروز ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه گرمی نیز هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند. طلای ۱۸ عیار نیز در لحظه تنظیم این گزارش دو میلیون و ۵۵۸ هزار تومان اعلام شده است.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار