پیش بینی ها از قیمت دلار فردا ۵ آبان

آخرین قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی ۲۹۰۰۰ تومان اعلام شده است، قیمت در بازار نیز طبق آخرین گزارش‌ها تا پیش از امروز در محدوده همین قیمت بوده است. اما فردا قیمت دلار چه می‌شود؟

به گزارش رصد روز ، ادامه تزریق ارز به بازار، اشاره رئیس کل بانک مرکزی به رشد صادرات نفت و صادرات غیرنفتی ایران، پیش‌بینی کاهش قیمت طلا، تصمیمات جدید دولت و مجلس و تشدید محدودیت‌های کرونایی همگی نشانه‌هایی از نزولی بودن احتمالی قیمت دلار در فردا هستند.

سیاست‌های تزریق ارز بانک مرکزی همچنان ادامه دارد و علاوه بر این، رئیس کل بانک مرکزی عصر روز جمعه از روند فزاینده صادرات نفت خام و صادرات غیرنفتی در پست اینستاگرامی خود نوشته است.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران هم به تجارت‌نیوز گفته است: با توجه به سه عامل احتمال کاهش قیمت طلا در این هفته وجود دارد؛ اول کاهش تقاضا برای خرید طلا در داخل، دوم ثبات نسبی قیمت انس جهانی و سوم کاهش قیمت دلار.

از سوی دیگر محمدباقر قالیباف‌ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است: «در جلسه با پنج عضو اقتصادی دولت و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی، چهار تصمیم مهم و عملیاتی برای کاهش ناکارآمدی‌های اقتصادی اتخاذ شد:

‏اول- تشکیل سندیکای صادرکنندگان خوشنام برای استفاده از ظرفیت اعتباری و تسهیل فعالیت بازرگانی آنها

دوم- تشکیل اتاق تهاتری مرکزی کالا با کالا در وزارت صمت برای نظارت دقیق بر اجرای مستقیم عملیات واردات در برابر صادرات بدون نیاز به تبادل ارز و صرفا برای کالاهای ضروری و مواد اولیۀ تولید

‏سوم- تشکیل پنجره واحد صادرات نفت در برابر واردات کالاهای اساسی که در دولت مسئولیت مستقیم آن با وزارت نفت است.

‏چهارم- تامین کسری بودجه دولت از طرق کم هزینه مانند انتشار اوراق دولتی و بازارگردانی آن از سوی بانک مرکزی در قالب عملیات بازار باز»

در کنار این عوامل، می‌توان به محدودیت جدید برای مقابله با کرونا نیز به عنوان نشانه دیگر کاهش احتمالی قیمت دلار اشاره کرد.

از فردا فعالیت سه دسته کسب و کار و گروه شغلی در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی با محدودیتهای شدید همراه شده و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تا یک هفته امکان فعالیت نخواهند داشت.

 

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط