پیش بینی وضع هوا فردا جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ / خیزش گردوخاک در استان‌های شمال غرب کشور/ رگبار پراکنده در ارتفاعات شرقی تهران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و وزش باد شدید در برخی استانها و خیزش گردوخاک در استان‌های شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و وزش باد شدید در برخی استانها و خیزش گردوخاک در استان‌های شمال غرب کشور خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: پنجشنبه (۳۱ شهریورماه) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، گیلان و اردبیل، برخی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام ابرناکی، گاهی رگبار، رعدوبرق  و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شرق هرمزگان و غرب اصفهان نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: جمعه (۱ مهرماه) در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات اردبیل بارش پراکنده و گاهی وزش باد رخ می‌دهد.

ضیاییان افزود: در این مدت روند افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین خیزش گردوخاک در کشور همسایه عراق و نفوذ آن به استان‌های واقع در شمال غرب کشور و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست‌.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوا، شنبه (۲ مهرماه) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل و گیلان ابرناکی، بارش باران، وزش باد و کاهش دما رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکشنبه (۳ مهرماه) گستره بارش، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی را دربر خواهد گرفت، ابرناکی و بارش باران همراه با وزش باد و کاهش دما رخ خواهد داد. در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت.

به گفته ضیاییان، دوشنبه (۴ مهرماه) بارش در سواحل شمالی کاهش می‌یابد و فقط در برخی مناطق گیلان و مازندران ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دریای خزر روزهای شنبه و یکشنبه مواج خواهد بود همچنین در این مدت وزش باد در جنوب غرب و جنوب کشور افزایش می‌یابد و خلیج فارس نیز مواج است.

ضیاییان افزود: از روز دوشنبه وزش باد در شرق و شمال شرق کشور افزایش می‌یابد و در منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

خیزش گردوخاک در استان‌های شمال غرب کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۱ مهرماه) کمی ابری و غبارآلود گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۲ مهرماه) صاف تا کمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳۱ شهریورماه و ۱ مهرماه) اهواز با دمای ۴۱ و ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد و ارومیه با  دمای ۹ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

پیش بینی وضع هوای تهران فردا ۱ مهر ۱۴۰۱

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وقوع رگبار پراکنده در ارتفاعات شرقی استان تهران و خیزش گردوخاک در نیمه جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که امروز و فردا و روز یکشنبه (۳۱ شهریورماه، اول و دوم مهرماه) در ساعات بعدازظهر تا شب در ارتفاعات استان به‌ویژه در ارتفاعات شرقی افزایش ابرناکی گاهی همراه با رگبار پراکنده باران با احتمال رعدوبرق و در نیمه جنوبی استان گاهی افزایش سرعت باد به همراه گردوخاک و کاهش نسبی کیفیت هوا مورد انتظار است.

در روز دوشنبه ( ۴ مهرماه ) کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (اول مهرماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۲ مهرماه) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید در برخی استان

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار