پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ / رگبار و رعد و برق در ۶ استان / هشدار سیلاب ناگهانی در ۲ استان

پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه 22 شهریور 1401،سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی طی آخر هفته در نوار شمالی کشور از جمله استان‌های ساحلی دریای خزر نسبت به سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر هشدار داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱،سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی طی آخر هفته در نوار شمالی کشور از جمله استان‌های ساحلی دریای خزر نسبت به سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر هشدار داد.

پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در شش استان همچنین کاهش دما در شمال کشور از روز چهارشنبه تا جمعه (۲۳ تا ۲۵ شهریور ) خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: روز دوشنبه (۲۱ شهریورماه) در ارتفاعات مازندران و گیلان بارش پراکنده و خفیف رخ می‌دهد و در این روز در برخی نقاط کرمان، جنوب یزد، شرق فارس، شمال هرمزگان و سه‌شنبه (۲۲ شهریورماه) در ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل دما به‌طور نسبی افزایش خواهد یافت و از چهارشنبه بعدازظهر (۲۳ شهریورماه) تا روز جمعه (۲۵ شهریورماه) با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر و نفوذ هوای خنک به این نواحی، ابتدا در استان‌های اردبیل، گیلان و به‌تدریج مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارندگی و کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و دریای خزر طی این مدت مواج و متلاطم می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل و برخی نقاط جنوب غرب کشور امروز وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه نیز شرایط برای تولید گردوخاک روی عراق و انتقال آن به شهرهای غربی و جنوب غربی به‌ویژه نوار غربی کشور مهیا می‌شود که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۲ شهریور) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۲۳ شهریور) کمی ابری گاهی وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای  ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ شهریورماه) اهواز با دمای ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۶ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بررسی پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی حاکی از آن است که امروز در ارتفاعات مازندران و گیلان بارش پراکنده و خفیف روی می‌دهد و در این روز برخی مناطق کرمان، جنوب یزد، شرق فارس و شمال هرمزگان و روز سه‌شنبه برای ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرَفتی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

رگبار و وزش باد شدید در ۶ استان

طی سه روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل دما به‌طور نسبی افزایش می‌یابد و از روز چهارشنبه بعدازظهر تا روز جمعه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر و نفوذ هوای خنک به این مناطق، ابتدا در استان‌های اردبیل و گیلان و به‌تدریج در مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارندگی و کاهش محسوس دما روی می‌دهد و دریای خزر طی این مدت مواج و متلاطم است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از فردا تا روز پنجشنبه شرایط برای ایجاد توده گردوخاک روی عراق و انتقال آن به شهرهای غربی و جنوبی غربی به‌ویژه نوار غربی مهیا بوده که باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق می‌شود.

پیش بینی وضع هوای تهران فردا سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، امروز (۲۱ شهریورماه) در شمال به‌ویژه در ارتفاعات شمال شرق رگبار و در بخش‌های جنوبی خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

امروز در بخش‌های شمالی استان به‌ویژه ارتفاعات شمال شرقی، افزایش ابرناکی و در بعضی ساعات رگبار باران و رعدوبرق گاهی رگبار شدید و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود و در بخش‌های جنوبی استان با وزش باد شدید و احتمال خیزش موقتی گردوخاک همراه است.

از فردا افزایش نسبی دما و از پنج‌شنبه کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲۲ شهریور) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۲۳ شهریور) کمی ابری و وزش باد، دربعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق. وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۱: غرب و دامنه و ارتفاعات مرکز کرمان، ارتفاعات شمال تهران.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کاهش شعاع دید، اختلال در ترددهای برون شهری، احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال آسیب به سازه‌های موقت.

خیزش گرد و خاک در ۱۵ استان

توصیه: پرهیز از هرگونه تردد و اسکان موقت مسافران در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها. احتیاط از هرگونه فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط جابجایی عشایر کوچ‌رو، اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت‌های کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

نوع مخاطره: وزش باد شدید، در مناطق مستعد توام با خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۱: شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، نوار شرقی خراسان رضوی و غرب خوزستان.

اثر مخاطره: وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک، احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به تأسیسات حساس به گردوغبار.

توصیه: امتناع از ترددهای غیر ضروری در فضای باز برای سالمندان، کودکان و افراد آسیب پذیر با بیماریهای تنفسی، همراه داشتن ماسک کافی توسط زائرین شرکت کننده در راهپیمایی اربعین در عبور از گذرگاه‌ها، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌ها نیمه‌کاره و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها.

هشدار سیلاب ناگهانی در ۲ استان

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط