پیش بینی وضع هوا فردا چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ / افزایش ۷ درجه‌ ای دما در استان های شمالی / ورود توده گرد و خاک به کشور

پیش بینی وضع هوا فردا چهارشنبه 9 شهریور 1401، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود توده جدید گردوخاک به کشور، گفت: تا شنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار را خواهیم داشت.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود توده جدید گردوخاک به کشور، گفت: تا شنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار را خواهیم داشت.

پیش بینی وضع هوا فردا چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱

سازمان هواشناسی نسبت به حاکمیت بادهای گرم جنوبی و افزایش محسوس دما بین ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد در شمال کشور و احتمال گرمازدگی و خسارت به صنعت کشاورزی هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از حاکمیت بادهای گرم جنوبی و افزایش محسوس دما به‌طور میانگین ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد از چهارشنبه تا شنبه ( ۹ تا ۱۲ شهریور)در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان خبر داد.

بر اثر این مخاطره افزایش مصرف در حامل‌های انرژی، احتمال گرمازدگی، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و افزایش پتانسیل آتش‌سوزی در عرصه جنگل‌ها و مراتع پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها، مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی و مصرف بهینه، پرهیز از حضور در فضای باز به‌ویژه در ساعات گرم روز و اطمینان از خاموش بودن آتش هنگام ترک جنگل را توصیه می‌کند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از خیزش گرد و غبار در سه استان و جوی آرام در غالب نقاط کشور خبر داد.

صادق ضیاییان  درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد:تا روز شنبه هفته آینده (۱۲ شهریور) جوی آرام در غالب مناطق کشور است.

وی ادامه داد: در این مدت در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد و گردوخاک خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان، در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه در برخی ساعات گردوغبار پیش‌بینی می‌شود .

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۹ شهریور)صاف در بعضی ساعت‌ها وزش باد  با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ و روز پنجشنبه (۱۰ شهریور) صاف  و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

تهران گرم‌تر می‌شود

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ شهریور ) اهواز با دمای  ۴۵ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

کبری رفیعی اظهار کرد: از امروز تا روز شنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار را خواهیم داشت اما طی این مدت در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل در بعضی از ساعات وزش باد و گرد و خاک روی می‌دهد.

وی افزود: طی این مدت در استان‌های مرکزی در غرب و جنوب غربی از جمله خوزستان، ایلام و کرمانشاه در بعضی ساعات پدیده گرد و غبار را شاهد خواهیم بود که این شرایط سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش کیفیت دید افقی خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که آسمان تهران امروز صاف است و گاهی هم شاهد وزش باد خواهیم بود، تصریح کرد:‌بیشینه دما در گرم‌ترین ساعت در تهران به ۳۳ درجه بالای صفر خواهد رسید. امروز کمینه دما در تهران به ۲۱ درجه بالای صفر رسید و فردا هم همین کمینه دما را در پایتخت تجربه خواهیم کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: خنک‌ترین مرکز استان کشور، شهرکرد بود با حداقل دمای ۴ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان هم اهواز با ۴۵ درجه بالای صفر بود.

پیش بینی وضع هوای تهران فردا چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱

 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران صاف و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

 بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف، گاهی کمی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در نواحی جنوبی و غربی استان گاهی افزایش سرعت وزش باد مورد انتظار است.

وضعیت جوی آرام بیشتر مناطق کشور

از امروز تا شنبه(۸ تا ۱۲ شهریور) افزایش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود. امروز در ارتفاعات شرقی در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و در ارتفاعات بالادست گاهی رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های ورامین و فرودگاه امام خمینی(ره) با بیشینه دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده اند.

آسمان تهران فردا ( ۹ شهریور) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۰ شهریور) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار