پیش بینی وضع هوا فردا ۱۱ مهر ۱۴۰۰/ وزش باد شدید با سرعت  ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در شهرهای ساحلی دریای عمان 

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نزدیک شدن سامانه کم‌فشار حاره‌ای به سواحل مکران از بارش ۵ روزه باران در نوار شمالی کشور خبر داد.

به گزارش رصد روز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در برخی ساعات رگبار باران،‌گاهی رعدوبرق و وزش باد باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. امروز در گیلان بارش‌ها شدت خواهد داشت و دریای خزر نیز مواج است.

طی ۲ روز آینده در شمال شرق و شرق کشور و استان خوزستان در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال گردوخاک پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به استقرار چرخند حاره‌ای در دریای عمان، از وقوع بارش‌های شدید و احتمال وزش باد شدید با سرعت بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در شهرهای ساحلی دریای عمان خبر داد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با نزدیک شدن سامانه کم‌فشار حاره‌ای از روی اقیانوس هند به کشور تا روز یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارندگی و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

همچنین آبهای دریای عمان و شرق خلیج‌فارس  مواج بوده و منجر به صدور هشدار قرمز برای این مناطق از سوی سازمان هواشناسی شده است.

در مناطق غربی و جنوب غربی استان گاهی وزش متوسط تا نسبتا شدید باد با احتمال خیزش موقت گردوخاک مورد انتظار است.

طی امروز و فردا و سه شنبه و چهارشنبه (۱۰ و ۱۱ و ۱۳ و ۱۴ مهرماه) در ارتفاعات شرقی، افزایش ابر با احتمال وزش باد نسبتا شدید و موقت پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران  طی ۲۴ ساعت آینده کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

بیش‌ترین دمای استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته در ورامین با ۳۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است. آسمان شهر تهران نیز فردا (۱۱ مهرماه) صاف و همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۷ و ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا (۱۲ مهرماه) صاف و همراه با غبار صبحگاهی در بعد از ظهر قسمتی ابری و وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۲۸ و ۱۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

طوفان شاهین +آبهای دریای عمان

ضیاییان در پایان نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد خیلی شدید، آبگرفتگی گسترده در معابر و لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها همچنین شکستن درختان و تخریب سازه‌های سست هشدار داد و گفت: در چنین شرایطی ممانعت از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آمادگی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادرسان، پرهیز از توقف، تردد و چرای دام در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد در جاده‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، استحکام‌بخشی به سازه‌های موقتی و ضعیف همچون گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی توصیه می‌شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط