پیش بینی وضع هوا فردا ۱۹ آبان ۱۴۰۰

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به آبگرفتگی و طغیان رودخانه‌ها طی امروز در ۵ استان از افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی از جمله تهران و البرز خبر داد.

به گزارش رصد روز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در کرمان، جنوب و شرق فارس، جنوب بوشهر، هرمزگان،‌جزایر شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز، جنوب خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری پیش بینی شده است.

پیش بینی وضع هوا فردا ۱۹ آبان ۱۴۰۰

روز چهارشنبه با گذر موج میانی از نوار شمالی کشور طی بعدازظهر  در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران آغاز می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه گستره بارش شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و غرب استان مرکزی را در برمی‌گیرد و دریای خزر نیز مواج می شود.

روز جمعه بارش‌ها در شمال غرب کاهش یافته و به مناطقی از خوزستان، چهارمحال و بختیاری، سمنان و خراسان شمالی گسترش می‌یابد.

شنبه هفته آینده با گذر شرق سوی موج در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پیش بینی می‌شود.

طی امروز و فردا در مناطق صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه استا‌ن‌های تهران، البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده در کرمان، جنوب و شرق فارس، جنوب بوشهر، هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، جنوب خراسان جنوبی و شمال سیستان وبلوچستان بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار انتظار می‌رود.

وی در ادامه گفت: چهارشنبه (۱۹ آبان ماه) به‌تدریج با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور در بعدازظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: پنجشنبه (۲۰ آبان ماه) گستره بارش شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استانهای قزوین، البرز و تهران و غرب استان مرکزی را در بر خواهد گرفت و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان جمعه (۲۱ آبان ماه) بارش در شمال غرب کاهش می‌یابد و به مناطقی از خوزستان، چهار محال وبختیاری، سمنان و خراسان شمالی گسترش می‌یابد. شنبه (۲۲ آبان ماه) به‌تدریج با گذر شرق‌سوی موج فقط در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: طی روزهای سه‌شنبه تا چهارشنبه (۱۸ و ۱۹ آبان ماه) در مناطق صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ۱۸ و ۱۹ آبان ماه بندرعباس با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد و کرمان با  دمای ۱۲  و ۱۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها هشدار داد و به پرهیز از تردد غیر ضروری به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری قلبی و ریوی توصیه کرد.

از بعدازظهر پنجشنبه تا صبح شنبه (۲۰ تا ۲۲ آبان ماه) با نفوذ سامانه بارشی، آسمانی نیمه ابری تا ابری همراه با مه رقیق، در بعضی ساعات همراه با بارش باران گاهی با وزش باد نسبتا شدید و احتمال رگبارورعدوبرق مورد انتظار است.

جزئیات وضع هوا فردا چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰

عمده بارش طی روز جمعه (۲۱ آبان ماه) و به‌ویژه در نیمه شمالی استان رخ می‌دهد که همراه با کاهش دما خواهد بود و در بخش‌های مرتفع استان گاهی با بارش برف همراه می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های آلودگی سنجی فیروزکوه و آبعلی با دمای ۵ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران نیز فردا (۱۹ آبان ماه) صاف و غبارآلود با بیشترین و کمترین دمای ۱۵ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا (۲۰ آبان ماه) نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و اوایل شب ابری و گاهی وزش باد و بارش پراکنده خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۵ و ۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

آلودگی هوا+هواشناسی

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ : هرمزگان، جنوب بوشهر، کرمان، جنوب شرق فارس، جنوب خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها همراه با کاهش دید بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و احتمال تاخیر در پروازها

توصیه: احتیاط در تردد و عدم توقف حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی

توصیف سامانه: پایداری هوا

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۹

نوع مخاطره: افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ : تهران، کرج، اراک، مشهد.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ : تهران، کرج، اراک، مشهد.

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروههای حساس و احتمال رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک).

توصیه: امتناع از رفت و آمدهای غیر ضروری به مراکز شهر ها برای افراد سالمند و خردسال و بویژه افراد با سابقه بیماری و ریوی، اجتناب از فعالیت های ورزشی در سطح شهر، تا حد امکان عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلانشهرها.

پیش بینی وضعیت آب و هوایی

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار