پیش بینی وضع هوا فردا ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ورود سامانه بارشی به کشور از فردا و کاهش ۹ درجه ای دما

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه هشدار نفوذ سامانه بارشی به کشور از بارش برف، باران و وزش باد شدید ۵ روزه در ۲۶ استان خبر داد.

به گزارش رصد روز، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه هشدار نفوذ سامانه بارشی به کشور از بارش برف، باران و وزش باد شدید ۵ روزه در ۲۶ استان خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش برف، وزش باد و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات گفت: از بعد از ظهر پنجشنبه تا شنبه (۲۱ تا ۲۳ بهمن‌ماه) شرایط جوی رشته‌ کوه‌های البرز و زاگرس به‌گونه‌ای است که به کوهنوردان توصیه می‌شود از کوهنوردی خودداری کنند.

صادق ضیاییان افزود: از فردا (۲۱ بهمن‌ماه) سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و انتظار داریم استان‌های لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و گیلان بارش‌هایی دریافت کنند. بارش‌های خفیفی نیز برای ارتفاعات رشته کوه البرز در استان‌های تهران و البرز پیش‌بینی می‌شود. بارش‌ها در ارتفاعات البرز به‌ویژه از فردا شب (۲۱ بهمن‌ماه) شروع می‌شود.

 پنجشنبه (۲۱ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. در نوار غربی آذربایجان غربی و کردستان بارش شدت خواهد داشت. بعدازظهر در جنوب غرب وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: جمعه (۲۲ بهمن‌ماه) گستره بارش علاوه بر شمال غرب و غرب کشور، مناطقی از جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران را در بر خواهد گرفت همچنین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی و بارش باران در گیلان و مازندران نیز آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: در روز جمعه (۲۲ بهمن‌ماه) گستره بارش‌ها بیشتر می‌شود و ارتفاعات استان‌های چهار محال و بختیاری، اصفهان و شرق لرستان بسیار خطرناک خواهد بود همچنین بارش در استان‌های لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردیبل، زنجان، قزوین، البرز و تهران، گیلان و مازندران همچنین ارتفاعات شمال شرق خوزستان بارش داریم.

ضیاییان در پایان گفت: بارش‌ها در روز شنبه (۲۳ بهمن‌ماه) برای  شمال استان بوشهر، خوزستان، کهگیلویه  و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، گیلان و مازندران،اصفهان، یزد، شمال کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و رشته کوه البرز حدفاصل استان‌های تهران ، البرز و قزوین پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان شنبه (۲۳ بهمن‌ماه) بتدریج از ابرناکی و بارش در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران کاسته می‌شود و گستره فعالیت سامانه در غرب، جنوب غرب، نیمه شمالی استان‌های فارس، بوشهر و کرمان، اصفهان، یزد و منطقه خراسان و سواحل شمالی کشور خواهد بود. بارش در غرب کرمانشاه، لرستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال و شرق خوزستان و غرب اصفهان شدت خواهد داشت.

وی افزود: یکشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) در برخی مناطق نوار شرقی، شرق اصفهان و فارس همچنین در سواحل شمالی بارش باران و برف گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و به‌تدریج این سامانه در اواخر وقت از شرق کشور خارج خواهد شد. دوشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) نیز وزش باد و بارش پراکنده در نوار شرقی و سواحل شمالی کشور رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش دما در برخی نقاط کشور اظهارکرد: از روز جمعه تا روز یکشنبه (۲۲ تا ۲۴ بهمن‌ماه) در سواحل شمالی و شمال شرق کشور کاهش دمای ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد و در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد.

پیش بینی وضع هوا فردا

وی اضافه کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه) در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و کاهش موقتی دما در حدود ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد و در برخی نقاط خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان خلیج فارس در بعدازظهر شنبه و روز یکشنبه ( ۲۳ و ۲۴بهمن‌ماه) و دریای عمان در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه) مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۱ بهمن ماه) قسمتی ابری همراه با  غبار محلی، در بعد از ظهر به‌تدریج ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲۲ بهمن ماه) قسمتی ابری و غبار محلی، در بعد از ظهر به‌تدریج ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و۲۱ بهمن ماه) بندرعباس با دمای ۲۶ و ۲۵  درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۷-  و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است و در نوار شمالی کشور روند افزایش دما روی می‌دهد. فردا با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. شدت بارش‌ها در این روز برای نوار غربی آذربایجان غربی و کردستان است.

روز جمعه گستره بارش برف و باران علاوه بر شمال غرب و غرب کشور مناطقی از جنوبی غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران را در برمی‌گیرد و با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی و بارش در گیلان  و مازندران آغاز می شود.

شنبه هفته آینده گستره سامانه بارشی به غرب،‌ جنوب غرب، نیمه شمالی استان‌های فارس،‌ بوشهر، کرمان،‌اصفهان، یزد،‌منطقه خراسان و سواحل شمالی کشور کشیده می‌شود. در غرب کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ارتفاعات شمال و شرق خوزستان و غرب اصفهان بارش‌ها شدت خواهد داشت.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق شرقی،‌ شرق اصفهان،  فارس و سواحل دریای خزر بارش برف،‌باران همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی شده و  به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. روز دوشنبه آینده وزش باد و بارش‌های پراکنده در نوار شرقی و سواحل دریای خزر روی می‌دهد.

از روز جمعه تا یکشنبه آینده در سواحل شمالی و شمال شرق کشور کاهش دما ۷ تا ۹ درجه و در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه و روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده در مرکز،‌شرق  جنوب شرق کاهش ۷ تا ۹ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

هواشناسی فردا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان استان تا دو روز آینده صاف تا قسمتی ابری به همراه وزش باد ملایم خواهد بود و در روز پنجشنبه (۲۱ بهمن ماه) انباشت آلاینده‌ها در نواحی صنعتی مورد انتظار است.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران ، طی دو روز آینده همراه با آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد ملایم پیش بینی می‌شود که در روز پنجشنبه(۲۱ بهمن ماه)، انباشت آلاینده‌ها در برخی نقاط به ویژه نواحی پرتردد صنعتی مورد انتظار است.

از بعد از ظهر پنجشنبه (۲۱ بهمن ماه) با نفوذ سامانه بارشی بتدریج آسمانی ابری و از پنجشنبه شب( ۲۱ بهمن ماه) تا روز شنبه( ۲۳ بهمن ماه) در برخی ساعت برای نیمه جنوبی استان بارش پراکنده باران، در نیمه شمالی بارش باران وبرف و در ارتفاعات بارش برف همراه با مه گاهی کولاک برف پیش بینی می‌شود. همچنین تا روز جمعه( ۲۲بهمن ماه) روند تدریجی افزایش دما و روز شنبه کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

از بعدازظهر پنجشنبه( ۲۱ بهمن ماه) با نفوذ سامانه بارشی به‌تدریج آسمانی ابری و ازپنجشنبه شب( ۲۱ بهمن ماه) تا روز شنبه ( ۲۳ بهمن ماه) در بعضی ساعات برای نیمه جنوبی استان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود همچنین تا روز جمعه( ۲۲ بهمن ماه) روند تدریجی افزایش دما و روز شنبه ( ۲۳ بهمن ماه) کاهش نسبی دما قابل پیش بینی است. تا روز جمعه( ۲۲ بهمن ماه) نیز روند تدریجی افزایش دما و روز شنبه ( ۲۳ بهمن ماه) کاهش دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های فیروزکوه و  آبعلی  با دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده اند.

همچنین آسمان تهران فردا(۲۱ بهمن‌ماه) قسمتی ابری در بعد از ظهر بتدریج ابری گاهی وزش باد با بیشترین و کمترین دمای۱۵ و ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین جمعه (۲۲بهمن‌ماه) آسمان تهران نیمه ابری به‌تدریج ابری در بعد از ظهر بارش باران همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۳ و ۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۱

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴

نوع مخاطره: بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و رعد و برق و کاهش نسبی دما.

هواشناسی فردا 21 بهمن 1400

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۱: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان، ایلام، زنجان و غرب همدان.

جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۲۲: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال شرق خوزستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران.

شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۳: خوزستان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس و شمال استانهای کرمان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی.

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، اصفهان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات سمنان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی.

توصیف سامانه: وزش باد شدید

زمان شروع: اوایل وقت جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۲۲

زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متر

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۲۲: خلیج فارس، در استانهای خوزستان و بوشهر.

شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۳: خلیج فارس، در استانهای خوزستان و بوشهر.

یک‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان.

دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵: دریای عمان، در استان سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین به‌ویژه در نواحی فراساحل و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی.

توصیه: جلوگیری از تردد قایق‌های سبک، تفریحی و احتیاط تردد با شناورهای نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت دریایی.

کاهش دما و بارش باران

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار